Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİYOKİMYA Üçüncü Düzey BHM213 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ABDULLAH ULAŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ABDULLAH ULAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Dersin amacı, bitkilerde gerçekleşen metabolik olayların kimyasal temelini ve biyokimyasal oluşum süreçlerini öğrencilere aktarmaktır. Ders bünyesinde Biyokimyanın tanımı ve konuları; bitki hücresinin yapısı ve metabolizma için önemi; fotosentez ve solunum; amino asit biyosentezi ile enzim, karbonhidrat, lipid ve proteinlerin metabolizması hakkında detaylı bilgi verilmektedir.
Dersin Tanımı Canlı organizmaların kimyasal yapısını ve hayatın devamı boyunca canlının içinde meydana gelen kimyasal olayları konu olarak ele alan ve inceleyen bir bilim dalıdır.

Dersin İçeriği
1 Biyokimyaya Giriş
2 Hücrenin Yapısı, Fonksiyonel ve Kalıtsal Özellikleri
3 Canlılardaki Biyoelementler
4 Biyomoleküllerde Kimyasal Bağlar
5 Organik Bileşiklerdeki Fonksiyonel Gruplar
6 DNA'ın Yapısı, Nükleik Asitler, Gen Kodları
7 Amino Asitler ve Protein sentezi
8 Vize
9 Enzimlerin Yapısı ve Kinetiği
10 Lipitlerin Metabolizması
11 Karbonhidratların Metabolizması
12 Elektron Taşınma Sistemi (ETS)
13 Fotosentez
14 Azot Fiksasyonu, Azot metabolizması
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bitki hücresini ve organelleri bilir.
2 Hücre içerisindeki biyokimyasal reaksiyonları bilir
3 Hücrenin fonksiyonel ve kalıtsal özelliklerini bilir
4 Canlıları oluşturan biyoelementleri bilir
5 Biyomoleküllerdeki kimyasal bağları bilir
6 Organik yapılardaki fonksiyonel grupları bilir
7 DNA'nın yapısını, nükleik asitleri ve genlerin kodlarını bilir
8 Hücredeki amino asitleri ve protein sentezini bilir
9 Enzimlerin yapısını bilir
10 Lipidlerin ve karbonhidratların metabolizmasını bilir

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
3 Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
4 Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 6 1 6
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     82
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 70
Kısa sınav 6 20
Ödev 2 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Farklı Kaynaklardan Derlenerek Hazırlanmış Ders Notu ve Elektronik PPT Sunusu
Yardımcı Kaynaklar Biyokimya (D. Hames ve N. Hooper) 2005. Çevirenler Y. Tutar, H. Geçkil ve M. Karataş. Nobel Yayın Dağıtım. 438 s. Biochemistry (D. Voet ve J.G. Voet) 1995. John Wiley & Sons. 1361 s.

Ders İle İlgili Dosyalar