Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KOLONİ DÖNEMİ SONRASI İNGİLİZ KÜLTÜR VE EDEBİYATI Üçüncü Düzey ELIT612 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. EUGENE STEELE
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Anlatım ve Tartışma
Dersin Amacı Bu ders, eski İngiliz sömürgelerinden Hindistan, Afrika ve Pakistan gibi ülkelerin yazarlarının kısa hikâyelerini inceleyecektir. Sömürgeciliğin tartışmalı mirasından sömürge sonrası açığa çıkan kimlik bunalımına, süregelen sömürgeciliğin küresel kültüre etkisine kadar birçok konuyu ele alan kısa hikâyeler okuyacağız. Analizlerimize yardımcı olarak, taklit (mimicry), şarkiyatçılık (orientalism), melezlik (hybridity), sömürge kolonilerinden çekilme (decolonization) ve tezat (ambivalance) terimleri ile çalışacağız.
Dersin Tanımı Britanya İmparatorluğu zirvedeyken dünyanın neredeyse tamamında çok büyük dil bilimsel, politik ve kültürel etkiler bırakmış ve bu etki imparatorluğun resmi olarak dağılmasından sonra da varlığını sürdürmüştür.

Dersin İçeriği
1 Giriş
2 İngiltere ve Pakistan Giriş Makaleleri (SF 2-18); "Eurocentrism," "Manicheanism," and "Orientalism" (KC); Woolf, "Pearls and Swine" (SF 201-213 )
3 Giriş Makaleleri (SF 513-20); "Mimicry" (KC); Hosain, "First Party" (SF 532- 537);
4 "Dependency Theory" and "Hegemony" (KC); Anand, "Cobbler and the Machine" (SF 537-545)
5 "Exile" (KC); Jhabvala, "Miss Sahib" (SF 559-571); "Exotic/Exoticism" (KC); Divakaruni, "Clothes" (SF 581-591)
6 "Globalization," "Glocalization," and "Hybridity" (KC); Rushdie, "The Courter" (SF 591-608)
7 Afrika Giriş Makaleleri (SF 629-41); "Cartography" and "Colonial Desire" (KC); Conrad, "Heart of Darkness" (SF 103-27)
8 "Cannibal" and "Going Native" (KC); "Heart of Darkness" (SF 127-65)
9 "Savage/Civilized" (KC); Ogot, "Green Leaves" (SF 641-648); "Agency" and "Post-Colonial Body" (KC); Thiong''''o, "Minutes of Glory" (SF 677-687).
10 Anti-Colonialism" and "Contrapuntal Reading" (KC); Achebe, "Girls at War" (SF 664-676); "Comprador" (KC); Achebe, "Dead Men''''s Path" (handout)
11 "Subject/Subjectivity" and "Testimonio" (KC); Saro-Wiwa, "Africa Kills Her Sun" (SF 694-703); Head, "Wind and a Boy" (SF 688-694).
12 "Apartheid" (KC); Gordimer, "Amnesty" (SF 703-710); Kanengoni, "Effortless Tears" (SF 710-714); Gordimer, “The Moment Before the Gun Went Off” (handout).
13 .
14 .
15 .
16 .
17 .
18 .
19 .
20 .

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dersin yapısı öğrencilerin birçok konuda düzenli aralıklarla kendi hazırladıkları konuyu sunmalarına olanak sağlamaktadır.
2 Bu sunumlar ayrıca dersim içeriğiyle orantılı anahtar kelimeler ve yapılarla desteklenir.
3 .
4 .
5 .
6 .
7 .
8 .
9 .
10 .

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1- Bu bölümde lisansüstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2 2- Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3 3- Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4 4- Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5 5- Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6 6- Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7 7- Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler
8 8- İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9 9- Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10 10- Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11 11- İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12 12- İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler.
13 13- Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14 14- Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler.
15 15- Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16 16- Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17 17- Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler.
18 18- Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19 19- Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20 20- Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı An Anthology of Colonial and Postcolonial Short Fiction Post-Colonial Studies: The Key Concepts (2nd Edition)
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar