Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi D.TİPİ AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TERSİNE MÜHENDİSLİK METOTLARI VE UYGULAMALARI Birinci Düzey ETM 524 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ders için herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. CEM SİNANOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ESRA AKGÜL
Dersin Veriliş Şekli TEORİK VE UYGULAMA BİRLİKTE VERİLMEKTEDİR.
Dersin Amacı Tersine mühendislik konusunu tanıtmak. Tersine mühendisliğin kullanıldığı alanları tanımlamak. Tersine mühendislik metotlarını tanımlamak. Tersine mühendislikte kullanılan yazılımlar ve donanımlar hakkında bilgi vermek. Bölümümüzde bulunan tersine mühendislik donanımlarını kullanarak uygulamalar yapmak.
Dersin Tanımı Tersine mühendislik ve metotlarının öğrenilmesi. Bölüm Tersine Mühendislik ve Hızlı Prototipleme laboratuarında bulunan donanımlar ve yazılımların kullanımı ile uygulamalar yapmak.

Dersin İçeriği
1 Tersine Mühendislik konusunda genel bilgi
2 Tersine Mühendislikte Kullanılan Metotlar
3 Tersine Mühendislik alanında Kullanılan Rapidform ve Rapidworks Programları ve Karşılaştırılması
4 Tersine Mühendislik ve Hızlı Prototipleme
5 Tersine Mühendislikte Kullanılan Yazılımlar
6 Tersine Mühendislikte Kullanılan Donanımlar
7 Tersine Mühendislik Uygulama Alanları ve Örneklemeler
8 Mobilya Sektöründe Tersine Mühendislik Uygulamaları
9 Otomotiv Sektöründe Tersine Mühendislik Uygulamaları
10 Medikal Sektörde Tersine Mühendislik Uygulamaları
11 Tersine Mühendislik Uygulamaları
12 Tersine Mühendislik Uygulamaları
13 Tersine Mühendislik Uygulamaları
14 Tersine Mühendislik Uygulamaları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tersine mühendislik ve kullanım alanlarının öğrenilmesi
2 Tersine mühendislikte kullanılan donanımlar ve yazılımlar hakkında bilgi edinilmesi
3 Tersine mühendislikte kullanılan yöntemlerin öğrenilmesi
4 Tersine mühendislik yazılım ve donanımlarına yönelik olarak bölüm Tersine Mühendislik ve Hızlı Prototipleme laboratuvarında uygulamalar yapılması
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3 Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6 Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13 Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16 Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17 En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18 Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 9 27
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 3 3
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 40 40
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 25 25
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 25
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 25
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Tersine Mühendislik alanında yapılan bilimsel çalışmalar ve makaleler
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar