Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UÇUŞ TEORİSİ İkinci Düzey UGMB 202 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM ÜYESİ VEYSEL ERTURUN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Uçuş teorisi, kararlılığı, Aerodinamiği ve kumandaları ilgili kavramları öğrenmek
Dersin Tanımı Uçuş teorisi ile ilgili Taşıma, sürükleme, itki ve ağırlık kuvvetleri, ve aralarındaki ilişki hakkındaki bilgilerin verilmesi, Uçuş kararlılıkları, uçak aerodinamiği ve uçuş kumandalarının çalışması ile ilgili ile bilgilerin öğrenilmesi

Dersin İçeriği
1 Uçuşta Uçak Üzerinde Etkili Olan Kuvvetler
2 süzülme ve tırmanma
3 performans eğrileri
4 dönüş teorisi
5 yük faktörü ve stol
6 ekstra taşıma araçları
7 uçuş kararlılığı ve dinamiği
8 Ara sınav
9 uçuş kararlılığı ve dinamiği
10 statik ve dinamik denge
11 statik ve dinamik denge
12 uçuş kumanda yüzeyleri
13 uçuş kumanda yüzeyleri
14 uçuş kumanda yüzeyleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci Uçuşta Uçak Üzerinde Etkili Olan Kuvvetleri öğrenir
2 Öğrenci süzülme ve tırmanma hakkında fikir sahibi olur
3 Öğrenci performans eğrilerini öğrenir
4 Öğrenci dönüş teorisini temelleri konusunda vakıf olur
5 Öğrenci yük faktörü ve stolu öğrenir
6 Öğrenci ekstra taşıma araçlarını öğrenir
7 Öğrenci uçuş kararlılığı ve dinamiği hakkında fikir sahibi olur
8 Öğrenci statik ve dinamik dengeyi öğrenir
9 Öğrenci uçuş kumanda yüzeyleri hakkında fikir sahibi olur
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2 Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
5 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
7 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
13 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 4 8
Toplam iş yükü     110
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Modül kitablarından 8.3-8.4 ve 11.1 bölümleri
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar