Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İNSAN HAKLARI Birinci Düzey ADA 225 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TALHA TURHAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞR. GÖR. TALHA TURHAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞR. GÖR. TALHA TURHAN
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı İnsan haklarının genel anlamda ele alınması
Dersin Tanımı İnsan hakları konusunda değişik yaklaşımlarda bulunarak konuya açıklık getirmek ve insan haklarına ilişkin sorunları bütünsellik içinde ortaya koymak.

Dersin İçeriği
1 İnsan Haklarının Boyutları
2 Demokrasi ve İnsan Hakları
3 Devlet ve İnsan Hakları
4 Ekonomi ve İnsan Hakları: Ekonomik Gelişmeler; Dış ve İç Güdüm.
5 Ekonomi ve İnsan Hakları: Kalkınmada İnsan Öğesi; Siyasal Boyut.
6 İnsan Hakları ve Kültür
7 Vize
8 Kültür ve İnsan Hakları: Temel Sorunlar; Hukuk ve Kültür.
9 Kültür ve İnsan Hakları: Sözleşmelerde Kültürel Haklar; Genel Kültürel Haklar, Özel Kültürel Haklar.
10 Hukuk ve İnsan Hakları
11 Politika ve İnsan Hakları
12 İnsan Hakları ve İfade Özgürlüğü
13 İnsan Hakları ve İnsancıl Hukuk
14 Final
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İnsan haklarının ve temel hak ve hürriyetlerin kapsamı öğrenilir
2 insan hakları, devlet ve demokrasi ilişkisi incelenir
3 İnsan hakları ve kültür kavramı çeşitli boyutlarıyla ele alınır
4 İnsan hakları ve hukuk ilişkisi incelenir
5 İnsan hakları ve politika ilişkisi incelenir
6 İnsan hakları ve sorunları üzerine çözüm önerileri getirilir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Japonca okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Japonca dil yeterliğini kazanır.
2 Japon Edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Japon dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, konularında yetkinlik kazanır.
4 Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5 Dilbilgisi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
6 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
7 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
8 Disiplinler arası bilgi birikim ve bakış açısı kazanır. Dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinler arası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Edebiyat kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
12 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
13 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 1 3
Toplam iş yükü     61
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Anıl Çeçen, İnsan Hakları
Yardımcı Kaynaklar İlgili tüm kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar