Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ORGANOLOJİ İkinci Düzey MÜZ636 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. RAUF KERİMOV
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Enstrümanlar, Organolojik alanda tarihsel olarak incelenir; Organoloji bilim dalına göre sınıflandırılır. Öğrencilere orkestra enstrümanlarını tanıtarak, onların ses aralığını,özelliklerini ve teknik yapılarını anlatılır . Muasır orkestralarda kullanılan çalgıların yabancı dillerde adlarını tanıtma, Ulusal ve evrensel müziği tanıma amaçlanır. Küçük ve sade partitürleri çözümleyebilme. Öğrencilerde yaratıcılık özelliğini geliştirebilme ve eserler üzerinde tahlil yapabilme gibi özellikler geliştirilir.
Dersin Tanımı Bu ders enstrumanları tanıma ve genel özelliklerini inceleme,bu enstrümanların orkestradaki yerlerini ve pozisyonlarını belirten bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Organoloji Bilimi
2 Çalgıların sınıflandırılması
3 Yaylı çalgıların tarihsel gelişimi.Yaylı çalgılar ailesi .
4 Ağaç nefesli çalgıların tarihsel gelişimi.Ağaç nefesli çalgılar ailesi
5 Bakır nefesli çalgıların tarihsel gelişimi.Bakır nefesli çalgılar ailesi
6 Vurmalı çalgıların tarihsel gelişimi.Vurmalı çalgılar ailesi
7 Küçük ve büyük senfoni orkestraları.Senfoni orkestralarının düzeni. Genel tekrar.
8 Dilcikli çalgılar.Körüklü çalgılar.Telli çalgılar
9 Elektrikli ve elektronik müzik enstrümanları.
10 Piyano öncesi klavyeli çalgılar.Piyano.Tarihi ve gelişimi.
11 Org ve diğer klavyeli çalgılar.
12 Müzik araç gereçleri.Genel tekrar.
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Muasır orkestralarda kullanılan çalgıların yabancı dillerde adlarını tanıtma, Ulusal ve evrensel müziği tanıma amaçlanır.
2 Küçük ve sade partitürleri çözümleyebilme.
3 Öğrencilerde yaratıcılık özelliğini geliştirebilme ve eserler üzerinde tahlil yapabilme gibi özellikler geliştirilir.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 12 168
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 1 40
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Hornbostel and Sachs “Systematik der Musikinstrumente”, “Zeitschrift für Ethnologie”, Jahrg. XLVI, 1914 Kartomi, Margaret J. On Concepts and Classifications of Musical Instruments, (1990), Kartomi, Margaret The Classification of Musical Instruments: Changing Trends in Research from the Late Nineteenth Century, with Special Reference to the 1990s, 2001 Kvifte T, Instruments and the Electronic Age. Towards a Terminology for a Unified Description of Playing Techniques. Oslo, Solum Forlag, 1989
Yardımcı Kaynaklar Kerimov, R., “Çalgıların Sınıflandırılması”, “E.L.” Neşriyat ve Poligrafya Şirketi MMC, İSBN 978-9952-8218-3-3, 2013, Bakü, Azerbaycan

Ders İle İlgili Dosyalar