Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SÖZLÜ ANLATIM I İkinci Düzey İBR 109 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AREF ABU RABIA
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ELŞEN GURBANOV
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Öğrencilerin İbranice kendini ifade ve anlama becerilerinin geliştirilmesi
Dersin Tanımı Kendini ifade ve anlama becerilerini geliştirmek için sözlü pratik yapılması

Dersin İçeriği
1 İbrani alfabesi
2 Ünlüleri bildiren işaretler ve onların kullanış kuralları İbrani dilinde selamlaşırken ve vedalaşırken kullanılan kelimeler ve onların kullanış tarzı ve bununla ilgili pratik
3 Şahıs zamirleri, onların kendine özgü özellikleri Basit sıfatlar, soru zamirleri
4 Şel sözcüğünün ayrıca ve şahıs ekleri ile kullanışı Be- le- ve ke- ön eklerinin kullanışı Mi- ön ekinin kullanışı
5 Be- ve le- sözcüklerinin şahıs zamirleri ile kullanılması Sade fiillerin şimdiki zamanda kullanılması
6 Artiklin kullanış özellikleri ve bununla ilgili pratik İbranicede olmayan seslerin yazılışı
7 Yabancı kelimelerin yazılış kuralları Genel tekrar ve pratik
8 Vize
9 Genel tekrar ve pratik Basit cümlelerde kelimelerin sırası ve bununla ilgili pratik
10 Basit zaman zarfları ve onları kullanma ile ilgili özellikler İsim ve sıfatların kullanılması ile ilgili kurallar ve pratik
11 Pa'al çatısının standart fiillerinin geçmiş, şimdiki ve gelecek zamanları, emir ve mastar şekillerinin kullanışı ve hece vurgusu ile ilgili pratik, fiillerin talep ettiği sözcükler,
12 Pa'al çatısının ikinci kök ünlüsü yud ve vav olan fiillerinin geçmiş, şimdiki ve gelecek zamanları, emir ve mastar şekillerinin kullanışı ve hece vurgusu ile ilgili pratik
13 Şe- sözcüğünün kullanılması, et- im- ve mi- sözcüklerinin şahıs zamirleri ile kullanılması Genel pratik
14 Cümlede kelimelerin yeri, kelimeler arasındaki bağlar ve kelimelerin birbiri ile uzlaşması Genel tekrar
15 Final
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler İbrani alfabesini öyreniyorlar
2 Öğrenciler İbrani dilinde iletişim için gereken ilk kelime ve becerileri öğreniyorlar
3 Öğrenciler İbrani dilinde kendini ifade ve anlama için gereken özgüvene sahip oluyorlar
4 Öğrenciler İbranice kendini ifade için gereken kelime bilgisini pekiştirerek benimsiyorlar
5 Öğrenciler Gramer dersinde öğrendikleri yeni kuralları uygulayarak deneyim kazanıyorlar
6 Öğrenciler İbranice anlamak için gereken kulak aşinalığına sahip oluyorlar
7 Öğrenciler derste İbranice konuşma ortamına giriyor ve bu dilde pratik yapıyorlar
8 Öğrenciler İbranice ile Türkçeyi kıyaslayarak mukayeseli öğrenme imkanına sahip oluyorlar
9 Öğrenciler kelime dağarcığını zenginleştiriyor ve kuvvetlendiriyorlar
10 Öğrenciler İbranicenin kendine özgü ifade tarzlarını öğreniyorlar

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
2 Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
3 Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
4 Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
5 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
6 Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
8 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
9 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 6 78
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 13 1 13
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     137
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Şeat ivrit 1
Yardımcı Kaynaklar Ahava - ivrit kala

Ders İle İlgili Dosyalar