Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
METODOLOJİ Üçüncü Düzey KSH 615 Seçmeli 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. OKTAY BEKTAŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı EDEBİYAT FAKÜLTESİ ÖĞRETİM ELEMANLARI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Aktif öğretim
Dersin Amacı Metodoloji dersi doktora öğrencisine; bilimsel paradigma ve bilimsel paradigma-yöntem ilişkisi, bilimsel bilgi üretimini sağlayan zihinsel ve davranışsal süreçler, araştırma yöntem ve teknikleri, yöntemi ne olursa olsun temel araştırma sürecinin basamakları ve araştırma çeşitleri hakkında ve ayrıca proje hazırlama konusunda bilgi ve beceri kazandırır.
Dersin Tanımı Bilim ve bilim anlayışı/ paradigması anlayışı, araştırma yöntemlerini ve proje hazırlama tekniklerini içerir.

Dersin İçeriği
1 Bilimsel Paradigma ve Bilimsel Devrim
2 Yarışan Paradigmalar ve Yöntemleri; Paradigma Bağlamında Metodoloji ve Metod arasındaki ilişki
3 Bilimsel Araştırma ve Araştırma Çeşitleri
4 Araştırma Sürecinin Basamakları-1: Soru cümlesi ve hipotez cümlesi olarak araştırma sorusunun işlevleri nelerdir? Araştırma soruları nasıl oluşturulur?
5 Araştırma Sürecinin Basamakları-2: Araştırma tasarımı nasıl oluşturulur? Araştırma projesinden farkı nedir? Evren ve Örneklem
6 Araştırma Sürecinin Basamakları-3: Veri Toplamaya Hazırlık
7 Araştırma Sürecinin Basamakları-4: Veri Toplama
8 Araştırma Sürecinin Basamakları-5: Veri Analizi
9 Araştırma Sürecinin Basamakları-6: Rapor Yazımı
10 Akademik Yazımda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
11 Proje Hazırlamak: Proje Nedir? Nasıl hazırlanır
12 Proje Mantığını Kavramak: Tatil projesi
13 Proje Mantığını Kavramak: Her bir öğrencinin yapmış olduğu yüksek lisans tezini proje mantığı ile projelendirmesi
14 Tez Önerisi ve Proje Önerisinin Benzerlikleri ve Farklılıkları; BAP’a Doktora Tez Projesi Vermek
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bir araştırma yürütebilmek için gerekli bilgisayar ve istatistik bilgi ve becerisine sahip olabilme
2 Bilgi ve becerilerini disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmalarında uygulayabilme
3 Araştırmanın etik bilincine sahip olabilme
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     122
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Baş, Türker. (2001). Anket. Ankara: Seçkin Yayınevi. - Dikeçligil, F. Beylü. (2004). Sosyolojide Metodolojik Farklılaşma ve Metodlar Arası İşbirliği. III. Ulusal Sosyoloji Kongresi Bildiri Kitabı içinde. Ankara: Sosyoloji Derneği Yayını. - Dikeçligil, F. Beylü. (2006). Bilimsel Paradigmaların Oluşumunda ve Dönüşümünde Sosyolojik Bağlam. Bilimde Modern Yöntemler Sempozyumu BMYS 2006 içinde. İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar - Neuman, Lawrence. (2007). Toplumsal Araştırma Yöntemleri – Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. Cilt 1-2. Çev. Sedef Özge. İstanbul: Yayın Odası. - Punch, Keith F. (2005). Sosyal Araştırmalara Giriş – Nicel ve Nitel Yaklaşımlar. Çev. Dursun Bayrak, H. Bader Arslan, Zeynep Akyüz. Ankara: Siyasal Kitabevi.

Ders İle İlgili Dosyalar