Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA Üçüncü Düzey MB 413 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç.Dr. Mustafa KAYA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Öğretimde özel eğitime muhtaç kişileri bütünleştirmektir.
Dersin Tanımı Özel eğitimin bütünleştirilmesidir.

Dersin İçeriği
1 Özel eğitim ve bütünleştirme
2 Eğitsel değerlendirme ve tanılama
3 Eğitsel Değerlendirme İstek Formu hazırlama
4 Evrensel tasarım, bireyselleştirme ve uyarlama
5 Müfredat temelli değerlendirme
6 Çevresel düzenleme ve uyarlamalar
7 İçerikte/öğretim programında uyarlamalar
8 Öğretim yöntem ve tekniklerinde uyarlamalar
9 Öğretim yöntem ve tekniklerinde uyarlamalar ve uygulamalar
10 Öğretim materyallerinde uyarlamalar
11 Ölçme - değerlendirme uyarlamaları
12 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlama
13 Öğrenci performansını izleme
14 Öğrenci performansını değerlendirme
15 Genel konu değerlendirmeleri
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğretimde bireyselleştirme ve uyarlamayı açıklar
2 Öğretimde bireyselleştirme ve uyarlama türlerini analiz eder.
3 Öğrenci özelliklerine uygun bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri geliştirir.
4 Eğitsel Değerlendirme İstek Formu ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlar.
5 Özel gereksinimli öğrencilerin ilerlemesini izleme tekniklerini karşılaştırır.
6 Özel eğitimde bütünleştirme etkinlikleri yapar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Veteriner parazitoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek.
2 Veteriner parazitoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek.
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek.
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek.
7 Veteriner parazitoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak.
8 Veteriner parazitoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek.
9 Veteriner parazitoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 4 8 32
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Özer, D.S. Engellilerde Spor
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar