Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ELEKTRONİK DEVRELER I Birinci Düzey EM 204 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Elektronik Elemanlar
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. RECAİ KILIÇ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA ALÇI/ PROF.DR.RECAİ KILIÇ/ DOÇ.DR. ENİS GÜNAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Sınıf dersleri: Haftada üç saat teorik temeller. 
Dersin Amacı Bu  dersin  amacı  öğrencilere  kuvvetlendirici  türlerinin,  BJT  alçak  ve  yüksek  frekans  modelinin, JFET  ve MOSFET’lerin yapısının, özeğrilerinin, çalışma prensibininin ve küçük sinyal analizlerinin öğretilmesidir
Dersin Tanımı -

Dersin İçeriği
1 BJT’nin  küçük  işaret  parametreleri.
2 re,  rp  ve  hybrid  eşdeğer  devreleri.
3 Ortak  emiterli  (OE),  OB  ve  OK’lü kuvvetlendiriciler.
4 kaskat,  kaskod  ve darlington devreleri.
5 BJT’nin  yüksek frekanstaki (YF) davranışı. 
6 JFET  ve MOSFET’in yapısı çalışması özeğrileri.
7 Ortak  kaynaklı  ve  OA’lı  FET’in  AF  ve  YF’ta  incelenmesi.
8 Ortak  kaynaklı  ve  OA’lı  FET’in  AF  ve  YF’ta  incelenmesi.
9 Bir kuvvetlendiricinin frekans cevabı.  
10 Bir kuvvetlendiricinin frekans cevabı.  
11 Geribesleme kavramı ve geribeslemeli kuvvetlendiricilerin incelenmesi.
12 Geribesleme kavramı ve geribeslemeli kuvvetlendiricilerin incelenmesi.
13 Geribeslemeli kuvvetlendiricilerde kararlılık, sinüsoidal osilatörler ve çeşitleri.
14 Geribeslemeli kuvvetlendiricilerde kararlılık, sinüsoidal osilatörler ve çeşitleri.
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Transistörlü devrelerin AC analizlerinin yapılıp, temel kuvvetlendirici devre parametrelerinin belirlenebilmesi.
2 Kuvvetlendirici devrelerin alçak ve yüksek frekans cevaplarının anlaşılarak, kuvvetlendirici bode ve faz eğrilerinin çıkarılabilmesi.
3 Temel düzeyde bir kuvvetlendirici devrenin tasarım ve gerçekleştirim işlemlerinin yapılabilmesi.
4 Osilatör devre tasarım ilkelerinin öğrenilmesi ve temel düzeyde osilatör tasarım ve gerçekleştirim işlemlerinin yapılabilmesi.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan, toplum ve kültür çeşitliliği hakkında farkındalık sahibi olur; karşılaştırmalı bir yaklaşım yapabilme becerisi kazanırlar.
2 Halk kültürünü anlayabilmek için gerekli olan kuramsal ve kavramsal alt yapıyı edinir.
3 Halkbilimi disiplinin tarihçesi, gelişimi ve temel çalışma alanları hakkında bilgi edinir.
4 Antropoloji, sosyoloji, felsefe, tarih vb. disiplinlerden yararlanarak kendi alanında çalışmalar geliştirme becerisi kazanır.
5 Türk halkbiliminin gelişimi, kuramcıları, önemli araştırmacıları ve çalışmaları konusunda bilgi sahibi olurlar.
6 Türk halk bilimi çalışmalarının, dünya halk bilimi çalışmalarının içindeki yerine dair değerlendirme yapma yeteneği edinir.
7 Türk halkbiliminin temel kaynaklarını öğrenir; bu kaynaklara ulaşma ve bu kaynakları kullanma yeteneği kazanır.
8 Türk kültürünün gelişme çağları hakkında bilgi sahibi olur.
9 Türk sözel edebiyatının eserlerini tanıyabilir ve anlayıp yorumlayabilir.
10 Osmanlı Türkçesi okuma ve yazma becerisi kazanır.
11 Etnografik alan araştırması yürütebilmek için yöntem ve tekniklere hâkim olurlar.
12 Analitik düşünme, araştırma projesi geliştirme, planlama, yürütme, yazma ve sunma konusunda deneyim kazanır.
13 Alan araştırmasında ve uygulamalı halkbilimi konularında etik sorunlara dair birikim sağlar ve etik konusunda duyarlılık kazanır.
14 Halk kültürüne ilişkin sorunlar hakkında farkındalık kazanır ve çözüm önerileri üretme becerisi edinir.
15 Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslararası sözleşmeler (SOKÜM vd.), antlaşmalar ve yayınlar hakkında bilgi edinirler.
16 Türk kültüründe etkili olmuş farklı dinler ve inançlar hakkında bilgi edinir.
17 Aile ve akrabalık yapılanmaları, insanların yaşamlarındaki farklı dönemler ve geçişlerle ilgili kuramsal ve kavramsal bilgi edinir; araştırma ve yorum yapabilme kabiliyeti kazanır.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 6 2 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 3 1 3
Ara sınavlara hazırlık 6 3 18
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 6 4 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 4 20
Ödev 2 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı M. Alçı, R. Kılıç., “Elektronik Devreler ve Uygulamaları-I”, Erciyes Üni. Yayınları, İkinci basım, 2002.  
Yardımcı Kaynaklar R. Boylestad, L. Nashelsky., “Elektronik Elemanlar ve Devre Teorisi”, MEB Yayınları, 1994  J.Millman, A.Grabel., “Microelectronics” McGraw-Hill Book Comp., 1987

Ders İle İlgili Dosyalar