Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMDA YAPIM SÜREÇLERİ I Birinci Düzey HİT 301 Zorunlu 5 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri HİT 215 Halkla İlişkiler Kampanyaları
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ NEDİM KARADUMAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Emel TANYERİ MAZICI, Dr. Öğretim Üyesi Nedim KARADUMAN, Arş. Gör. Dr. Tarık KODAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Gruplar halinde birebir görüşme, proje hazırlama ve sunum
Dersin Amacı Öğrencilerin pratikte yer alan halkla ilişkiler ve tanıtım uygulamalarına hazırlanmaları ve bir kampanya projesi çerçevesinde tecrübe edinmeleri temel amaçtır.
Dersin Tanımı Belirlenen bir konu kapsamında veya hazırlanan bir brief kapsamında halkla ilişkiler ve tanıtım kampanyası projesi hazırlamak bu dersin tanımını oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Proje Kategorisi ve konusu; belirlenen konu doğrultusunda sorun / fırsat analizi
2 Araştırma (Kurum analizi; SWOT, PEST, rekâbet, risk analizleri; medyadaki durum; daha önce yapılmış olan iletişim çalışmaları; rakiplerin yapmış olduğu iletişim çalışmaları; konu ile alakalı ikincil veri araştırması)
3 Araştırma (Konu ile alakalı birincil veri araştırması; araştırma tekniği; araştırmanın analizi; mevcut durum tespiti)
4 Planlama (Hedeflerin ve amaçların belirlenmesi; kurum/organizasyon konumlandırması; hedef kitlenin analizi)
5 Planlama (Mesaj stratejisi, iletişim stratejisi, kreatif strateji; proje takvimi; bütçe)
6 Uygulama (İletişim stratejisine uygun kreatif uygulamaların ve eventlerin yer aldığı plan; detaylandırılmış faaliyet takvimi)
7 Uygulama (İletişim stratejisine uygun kreatif uygulamaların ve eventlerin yer aldığı plan; detaylandırılmış faaliyet takvimi)
8 Ölçme ve değerlendirme (Hedef kitledeki algıyı ve medyadaki yansımaları hangi araç ve tekniklerin kullanılarak ölçüleceğinin muhteviyatını barındıran bir ölçme ve değerlendirme planı)
9 Danışmana projeye ait Powerpoint ya da Word dokümanı formatında hazırlanmış dosyanın teslimatı
10 Metin Hazırlama (Proje özeti, basın bültenleri, davetiye ve projede yer alan yazılı diğer belgeler)
11 Tasarım (Uygulama aşamasında belirtilen unsurlara ait görseller)
12 Tasarım (Proje Kitapçığı)
13 Tasarım (135x190x14mm ebadındaki standart DVD kutusu cover)
14 Son düzenlemelerin gerçekleştirilmesi
15 Son düzenlemelerin gerçekleştirilmesi
16 Danışmana teslimat (Proje kitapçığı + Proje DVD''''si)
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bir halkla ilişkiler kampanyasının nasıl yapılacağı hakkında pratiğe yönelik fikir sahibi olur.
2 Grup çalışmalarından ötürü ekip çalışması bilinci kazanır.
3 Kampanya hazırlanmasında pratiğe yönelik tasarım kabiliyeti kazanır.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olarak bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilme becerisine sahip olur.
2 Halkla ilişkiler kuram ve modellerini ve alanı ile ilgili tarihsel gelişim sürecini bilir.
3 Yönetim-organizasyon ve örgütsel davranış hakkında bilgi sahibidir.
4 Halkla ilişkilerde araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olup, ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
5 Bütünleşik pazarlama iletişimi çerçevesinde halkla ilişkilerin ve tanıtımın önemini ve rolünü bilir.
6 Halkla ilişkilerde kriz yönetimi, risk yönetimi, imaj ve itibar yönetimi konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
7 Stratejik iletişim yönetimine ilişkin medya planlaması ve teknikleri, sponsorluk ve kurumsal sosyal sorumluluk konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
8 Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, rapor yazma, yazılı raporları anlama ve etkin sunum yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
9 Siyasal iletişim ve lobicilik; uluslararası halkla ilişkiler ve kamu diplomasisi ile ilgili bilgiye sahiptir.
10 Halkla ilişkiler ve tanıtım alanında kampanya, proje yönetimi ve etkinlik yönetimi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir.
11 Alanı ile ilgili uygulamaları, yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yorumlar ve alanına özgü araştırma, planlama, ürün geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.
12 Mesleği ile ilgili yenilikleri takip ederek, bu doğrultuda yaratıcı içerikler oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
13 Halkla ilişkiler alanıyla ilgili uluslararası, ulusal mevzuat, mesleki örgütlenmeler ve etik ilkeler hakkında bilgi sahibi olur ve çalışmalarında mesleki etik ilkelerini uygulama becerisine sahip olur.
14 İçinde bulunduğu toplumun ekonomik, sosyal ve siyasal politikalarını ve gündemini yakından izleyip sürdürülebilirlik çerçevesinde değerlendirme yetkinliğine sahip olarak alanıyla ilgili mesleki çalışmaların sürdürülebilir kalkınma hedefleri, kamu yararı kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerine, hukuksal sonuçlarına duyarlı olur.
15 Medya mensuplarıyla ilişki yönetimi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir.
16 Medya okuryazarlığı konusunda bilinçlidir ve farklı medya içeriklerini ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
17 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları halkla ilişkiler araçlarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir.
18 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibi olur.
19 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
20 Girişimcilik ve iş geliştirme konularında bilgi ve beceri ye sahip olur.
21 Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
22 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibi olur.
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 20 2 40
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 5 1 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 10 3 30
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Stratejik İletişim Yönetimi; Yrd. Doç. Dr. İnci ÇINARLI; Beta Yayınları; 2009
Yardımcı Kaynaklar Kurumsal Sosyal Sorumluluk; Philip KOTLER, Nancy LEE, MediaCat Kitapları;2013 Bütünleşik Kurumsal İletişim; Bayram KAYA; Siyasal Kitabevi; 2003 Marketing P.R.; Füsun KOCABAŞ, Müge ELDEN, Serra İnci ÇELEBİ; MediaCat Kitapları; 1999

Ders İle İlgili Dosyalar