Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YENİ MEDYA POLİTİKALARI İkinci Düzey GAZ 621 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe (English for Int. Students)
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç.Dr. İbrahim E. Bilici
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Sınıf içi yüz yüze anlatım, araştırma ödevi, okuma ödevi, soru-cevap
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı yeni medya politikalarına karşı genel bir perspektif kazandırmaktır. Küresel ve ulusal siyasi gelişmelerin ve medya ilişkilerinin araştırılması olan medya, siyaset arasındaki nedensellik ilişkisini anlaşılması amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Yeni medya ve onun büyük oyuncuları da anlama içindi. Küresel siyaset, 21. yüzyılda ulusal siyasette etkili ve hatta belirleyicidir. yüzyıl. Öte yandan, siyaset, medya ve uluslararası siyasetin güçleri ile iktidar ve hegemonya temelli siyasi gelişmeler temelinde ilişkiler, yararlanıcılar arasındaki siyasi ilişkiler üzerinde duruluyor.

Dersin İçeriği
1 Yeni medya terimi için ''''yeni'''' nedir? Yenilik ve teknoloji Medya Yeniliği ve medya politikası, güncel politikalar.
2 MEDYANIN BEŞ TEMEL BİLEŞENİ 1 İÇERİK: Bilgi, bilgi kalitesi, bilgi kontrolü, bilgi ihtiyaçları 2 FORM: Form Normu
3 3 ESTETİK: Estetik, duygu, cazibe, görsel ve işitsel estetik, Popüler Yeni medya / Elite
4 4 TEKNOLOJİ: Teknik bilgi, arge, teknolojik bağımlılık, standartlar, yedek parçalar, planlı yaşlanma, planlı eskiler, algılanan eskiler.
5 5 UYGULAMA: Kullanılabilirlik ve kullanım bilgileri, popülerlik, kolay erişim
6 YENİ MEDYA POLİTİKALARININ MENFAAT SAHİPLERİ SAHİP: Plancı: Genel strateji, taktiksel taktik, Dijital miras, miras, mezar ÜRETİCİ: Teknolojik teknoloji, mühendislik bilgisi, CRITISER: Kritik perspektifler KULLANICI: Teknolojinin son kullanıcısı, pasif tüketici, Kullanın mı yoksa kullanılıyor mu? Teknoloji ve içerik ortaklığı Toffler için Dördüncü Dalga Medya Teknolojileri İçün Tarihin Sonu Tezi
7 Vize Sınavı
8 Yeni medya ve hedef kitle: üye, dinleyici, görüntüleyici, okuyucu ve üreticiler kullanıcı tarafından üretilen dijital ortam.
9 Medya sektörünün medya politikasıyla yakınsaması
10 Medya endüstrisinde genel eğilimler ve gelecek tasarımlar: Türkiye için başlangıç
11 YENİ MEDYA PANDORASININ DÖRT BOYUTU EKONOMİK: Mali yoğunlaşma, fırsat ekonomisi, halkla ilişkiler KÜLTÜREL: Kültürel dönüşüm, Tüketim alışkanlıkları, inanç ve yaşam biçimi SİYASİ: Siyasi nüfuz ve müdahale gücü, örgütlenme, ayrımcılık ve çatışma GÜVENLİK: Dijital savaşlar, İstihbarat Savaşı, Bilgi güvenliği, Gözetim, Riskler: Provokasyon
12 İNSANİ TARAF Makine mi, yoksa insan mı? Yeni robot yoldaşım Makine - İnsan etkileşimi, Makina-makine iletişimi, Makina Öğrenmesi, Psikolojik Yapı İç mekan ve yalnızlık. Left Outside Alone / Anastacia Otomasyon, kontrol, otomatik kontrol veya dış kontrol: Left Outside Alone/Anastacia Automation, control, autocontrol or outer control: No Stress/Laurent Wolf
13 KÜRESEL HEGEMONYA ENTEGRE PARÇALARI: Teknoloji Hegemonyası, Pazar Hegemonyası, Kültür Hegemonyası, Yorumsal Hegemonya, Siyasi Hegemonya ve Medya Hegemonyası Yeni medya devleri, kitle kültürü ve küresel güç yoğunlaşması
14 Tartışma ve Rol Oynama: SAHİP - ÜRETİCİ - ELEŞTİRMEN - SON KULLANICI Kazanan kim? Kim bedelini öder, kim yararlanır?
15 Final Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yakın tarihli medya siyasetini anlamak için gelişmeleri tarihsel kökenleri ile birlikte anlamak gerekir. Bu bilgi birikimi bu derste elde edilmektedir.
2 Bu ders günlük gündemle ilgili yeni medyayı ve siyasi konuları anlamanıza olanak tanır.
3 Alternatif medya politikaları üretir
4 .
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 2 7 14
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 18 18
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Herhangi bir sınırlama yoktur, isteğe bağlıdır.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar