Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SPORDA YAŞ VE CİNSİYET FAKTÖRÜ İkinci Düzey BSB 560 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. EMİRE ÖZKATAR KAYA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli yüzyüze
Dersin Amacı Çocuklarda, Kadınlarda ve Yaşlılarda Fiziksel, Fizyolojik ve Motorik Özelliklerin anlatılması
Dersin Tanımı sporun yaş ve cinsiyet faktörünün belirtilmesi

Dersin İçeriği
1 1. Çocuklarda fiziksel özellikler
2 2. Çocuklarda fizyolojik özellikler
3 3. Çocuklarda temel motorik özellikler
4 4. Çocuklarda Uygulanan Antrenman prensipleri
5 5. Kadınlarda fiziksel özellikler
6 6. Kadınlarda fizyolojik özellikler
7 vize
8 7. Kadınlarda temel motorik özellikler
9 8. Kadınlarda Uygulanan Antrenman prensipleri
10 9. Yaşlılarda fiziksel özellikler
11 10. Yaşlılarda fizyolojik özellikler
12 11. Yaşlılarda temel motorik özellikler
13 12. Yaşlılarda Uygulanan Antrenman prensipleri
14 final
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 spor ve cinsiyet
2 spor ve cinsiyet arasındaki ilişki
3 sporun cinsiyet üzerindeki etkisi
4 spor ve yaş
5 spor ve yaş arasındaki ilişki
6 sporun yaş üzerindeki etkisi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4 Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5 Çevre teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6 Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
7 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9 Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10 Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 10 20
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 3 10 30
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı yaşar sevim antrenman bilgisi
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders İle İlgili Dosyalar