Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLETİŞİM KURAMLARI Üçüncü Düzey HİT 102 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MAHMUT AKGÜL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Mahmut AKGÜL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze anlatım
Dersin Amacı Kitle iletişim kuramlarına dair genel bilgiye sahip olunması
Dersin Tanımı Ana akım ve Eleştirel Kuramların anlatıldığı ders.

Dersin İçeriği
1 Anaakım yaklaşımlar,Lasswel''''in İletişim Modeli, Braddock''''tan Katkı
2 Shannon ve Weaver Modeli, Westley ve MacLean Modeli
3 Osgood ve Schramm''''in Dairesel modeli, Dance''''ın Sarmal Modeli, Gerbner''''in İletişim Modeli
4 Osgood ve Schramm''''in Dairesel modeli, Dance''''ın Sarmal Modeli, Gerbner''''in Genel İletişim Modeli
5 Riley&Riley Modeli, İletişime Teknolojik Yaklaşımlar Harold Innis Yaklaşımı, McLuhan Yaklaşımı
6 Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı, Kültürel Göstergeler ve Ekme Kuramı
7 Gündem Belirleme Kuramı, Suskunluk Sarmalı Kuramı
8 Eşik Bekçiliği Modeli, Bilgi Eksikliği Hipotezi
9 Bağımlılık Kuramı, Yeniliklerin Yayılması Kuramı
10 Eleştirel Yaklaşımlar, Frankfurt Okulu
11 Andonio Gramschi ve Hegemonya, Althusser ve Devletin İdeolojik Aygıtları
12 Yapısalcı Dilbilim ve Göstergebilim, İngiliz Kültürel Çalışmalar Okulu
13 İletişim ve Kültürün Ekonomi Politiği, Dallas Smythe: Reklamlar ve İzleyice Emtiyasının Üretimi
14 Herman ve Chomsky: Haber Medyasının Ekonomi Politiği, Avrupa Ekonomi Politik Geleneği
15 Columbia okulu ele alınacaktır
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İletişim kuramlarını hazırlayan sosyal, ekonomik ve politik süreçler hakkında kavrayış kazanmak
2 İletişim Kuramları hakkında detaylı bir kavrayış kazanmak
3 İletişim Kutamlarına Yönelik gerçekleştirilen araştırma faaliyetleri hakkında bilgi edinmek
4 Kullanımlar doyumlar yaklaşımı, kültürel göstergeler ve ekme kuramı konuları hakkında bilgi sahibi olmak.
5 Gündem belirleme ve suskunluk sarmalı kuramı konularında bilgi sahibi olmak
6 Anaakım - eleştirel akım ve farkları konularında bilgi sahibi olmak
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 10 30
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 18 18
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     105
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Levent Yaylagül, Kitle İletişim Kuramları
Yardımcı Kaynaklar Nazife Güngör, İletişim Kuramları, Burak Özçetin, Kitle İletişim Kuramları

Ders İle İlgili Dosyalar