Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PERİNATOLOJİ HEMŞİRELİĞİ İkinci Düzey KSH 617 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SALİME MUCUK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. SALİME MUCUK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Sınıf içi sunum ve grup tartışması
Dersin Amacı Bu ders, perinatoloji alanındaki çeşitli vakaları hemşirelik bakım süreci çerçevesinde ele alabilme ve sorunları çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları tartışabilmeyi amaçlamıştır.
Dersin Tanımı Bu derste perinatoloji alanındaki çeşitli vakalar hemşirelik bakım süreci çerçevesinde tartışılır.

Dersin İçeriği
1 Giriş, Tanışma, Seminer Konularının Dağıtımı
2 Normal gebelik ve hemşirelik bakım süreci
3 İlk trimestir kanamaları ve hemşirelik bakım süreci
4 Son trimestir kanamaları ve hemşirelik bakım süreci
5 Gebelikte hipertansif durumlar ve hemşirelik bakım süreci
6 Çoğul gebelikler ve hemşirelik bakım süreci
7 Gebelikte kalp hastalığı ve hemşirelik bakım süreci
8 Gebelikte diyabet ve hemşirelik bakım süreci
9 Fetal sağlığın değerlendirilmesi
10 Ara sınav
11 Normal doğum ve hemşirelik bakım süreci
12 Normal doğum sonu dönem ve hemşirelik bakım süreci
13 Komplikasyonlu doğum sonu dönem ve hemşirelik bakım süreci
14 Sezeryan doğum öncesi ve sonrası hemşirelik bakım süreci
15 Final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Normal gebelik için hemşirelik bakım süreci hazırlayabilecek
2 İlk trimestir kanamaları için hemşirelik bakım süreci hazırlayabilecek
3 Son trimestir kanamaları için hemşirelik bakım süreci hazırlayabilecek
4 Gebelikte hipertansif durumlar için hemşirelik bakım süreci hazırlayabilecek
5 Çoğul gebelikler için hemşirelik bakım süreci hazırlayabilecek
6 Gebelikte kalp hastalığı için hemşirelik bakım süreci hazırlayabilecek
7 Gebelikte diyabet ve hemşirelik bakım süreci hazırlayabilecek
8 Fetal sağlığın takibi için gerekli ilkeri sayabilecek
9 Normal ve riskli doğum için hemşirelik bakım süreci hazırlayabilecek
10 Normal ve rikli doğum sonu dönem için hemşirelik bakım sürecihazırlayabilecek

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bu bölümde lisans üstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2 Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3 Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4 Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5 Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6 Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7 Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler.
8 İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9 Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10 Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11 İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12 İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler..
13 Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14 Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler. .
15 Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16 Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17 Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler. gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
18 Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19 Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20 Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 3 12
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 4 2 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     70
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Murray SS, McKinney ES, Gorrie TM. Foundations of Maternal – Nevborn Nursing (Third Edition), W.B Saunders Company, Philadelphia, Pennsylvania 2002. 2. Taşkın L. Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. (VI. Baskı), Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara 2003. 3. Şirin A, Kavlak O. Kadın sağlığı. BEDRAY Basın Yayıncılık, İstanbul 2008. 4. Gilbert ve Harmon. (Çev.Ed. Taşkın L). Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum El Kitabı. İkinci Baskıdan Çeviri, Palme Yayıncılık, Ankara,2002. 5. Carpenito- Moyet LJ(Çev Erdemir F.). Hemşirelik Tanıları el kitab.Nobel tıp kitabevleri,İstanbul,2012.
Yardımcı Kaynaklar 1.Guyton AC, Hall JE. Textbook of Medical Physiology (10 th ed). WB.Saunders Company, Philadelphia 2001. 2. Birol L. Hemşirelik Süreci. Etki Matbaacılık, İzmir 2004. 3. Ay F, Ertem Ü, Özcan N, Güneş B ve ark. Temel Hemşirelik-Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar. Medikal Yayıncılık, İstanbul 2007.

Ders İle İlgili Dosyalar