Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
RUSÇA II Birinci Düzey TUR316.1 6 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe-Rusça
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. Aysel SARIKAYA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Günlük yaşama dair konuşma yapabilmelerini; turistler/müşterilerle mesleki düzeyde iletişim kurabilmelerini ve basit düzeyde metinleri sözlük yardımıyla okuyabilmelerini sağlamak ve gelecekte kendi kendilerine dillerini geliştirebilme becerisini kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Başlangıç seviyesinde Rusça öğretimi.

Dersin İçeriği
1 -in halinde olumsuz cümle kullanımı
2 У вас есть kalıbına olumlu ve olumsuz cevap verme
3 без/с edatları kullanımı
4 Sayma sayıları kullanımı ve in hali
5 Para ve fiyat söylemleri
6 Tarih ve c/по edatları kullanımı
7 ismin -i halinde isimlerin kullanımı
8 ismin -i halinde sıfatların kullanımı
9 ismin -i halinde iyelik ve şahıs zamirlerinin kullanımı
10 Saatler, -i halinde zaman belirten edat kullanımları
11 ismin -e halinde isimlerin kullanımı
12 Otelde oluşabilecek problemlere cevap verme
13 Saatler c/до kullanımı
14 Basit cümle yapıları, Türkçe''den Rusça''ya, Rusça''dan Türkçe''ye çeviri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yavaş ve basit düzeyde Rusça söylenenleri anlama becerisi kazanır.
2 Temel düzeyde gramer bilgisi edinir.
3 Müşteri ile çok temel konuşma kalıplarına sahip olur.
4 Rusça konuşanlar/ müşteriler karşısında istenileni/sorulanı anlayabilme yetkinliği kazanır.
5 Rusça konuşan insanlarla basit düzeyde iletişim kurar.
6 Rus dilinin mantığını kavrar.
7 Basit düzeyde Rusça''dan Türkçe''ye ve Türkçe''den Rusça''ya çeviri yapar.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kur’an ve Sünnet çerçevesinde bütüncül ve sistematik bir dini düşünce ve kavrayışa sahiptir. (Yetkinlik)
2 İlahiyat alanında temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. (Bilgi)
3 İlahiyat ile ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere (Tarihi ve güncel, araç ve gereçlere ilişkin, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin, ilahiyatla ilgili diğer kaynaklarda desteklenen) sahiptir. (Bilgi)
4 İlahiyat alanında değişmez olan ve değişebilen bilgileri ayırt eder. (Beceri)
5 Klasik ve güncel dini meseleleri tespit etme, tanımlama, yorumlama, tahlil etme, terkip etme ve çözme becerisine sahiptir. (Beceri)
6 Farklı düşünce ve yorumlar karşısında evrensel ilke ve değerleri üstün tutan bir anlayışa sahiptir. (Yetkinlik)
7 Akıl, bilgi, istişare, emanete riayet, ehliyet ve adalet gibi temel değerler/ilkeler ışığında çalışma ve sorumluluk üstlenebilme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
8 İlahiyat alanına ilişkin temel kaynakları asli dilinden (Arapça) okuyup anlayabilir. (Yetkinlik)
9 İtikat, ibadet, ahlak ve muamelata dair usul ve esasları kavrar ve dayandığı temelleri açıklar. (Bilgi)
10 Zaman ve mekâna göre ortaya çıkan farklı dini yaklaşımları doğru anlama ve tutarlı değerlendirme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
11 Din istismarı, şiddet, İslam karşıtlığı gibi dine ve topluma zararlı eğilimlere karşı söylem ve tutum geliştirir. (Yetkinlik)
12 İslam kültür, sanat ve medeniyeti hakkında temel ve bütüncül bilgilere sahiptir. (Bilgi)
13 Kuran-ı Kerim okuma, anlama ve öğretme konusunda teorik ve pratik yeterlilik kazanır. (Beceri)
14 İslam’ın temel kaynakları ışığında din eğitimi ve din hizmetleri verme yetkinliğine sahiptir. (Beceri)
15 İlahiyat alt dallarının birbiri ile ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak, disiplinler arası araştırma-inceleme, yorum, analiz ve değerlendirme yapar. (Beceri)
16 Dini/Manevi danışmanlık ve rehberlik bilgi ve becerisine sahiptir. (Beceri)
17 Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır. (Bilgi)
18 İlahiyatla ilişkili başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olur. (Bilgi)
19 İlahiyat alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. (Yetkinlik)
20 İlahiyat alanının gerektirdiği bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. (Yetkinlik)
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 4 1 4
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     138
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Pyat'' zvyozd Express kurs po russkomu yazıku dlya rabotnikov servisa, S.A.Havronina
Yardımcı Kaynaklar Praktiçeskiy kurs russkogo yazıka dlya rabotnikov servisa, S.A.Havronina Govorite pravil''''''''no, N.B. Karavanova; Russian in Exercises, Khavronina-Shirochenskaya

Ders İle İlgili Dosyalar