Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRKİYE MÜZELERİ İkinci Düzey REH205 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. NİHAT ÇEŞMECİ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Nihat ÇEŞMECİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Türkiye''''de bulunan önemli müzeleri ve buralarda sergilenen temel eserleri tanıtarak turist rehberliği mesleğinde müzelerin taşıdıkları önemi ortaya koymak.
Dersin Tanımı Müzeciliğin tarihsel gelişmi ve kurumsallaşmasının yanı sıra, müze çeşitleri ve müzecilikle ilgili temel kavramların tanıtılacağı bu derste, Türkiye''''nin önemli müzeleri ve bu müzelerde sergilenen temel eserler hakkında bilgi verilecektir.

Dersin İçeriği
1 Müze ve müzecilik tanımları. Müzeciliğin gelişmi ve kurumsallaşması.
2 Dünyada müzeciliğin tarihsel gelişimi
3 Türkiye''de müzeciliğin tarihsel gelişimi ve ilk müzeler
4 Müze çeşitleri ve özellikleri
5 Müzelerin yönetimi ve pazarlanması
6 Kültürel varlıkların korunması ve eski eser kaçakçılığı
7 Türkiye''de Akdeniz Bölgesi''nde bulunan önemli müzeler
8 Türkiye''de Ege Bölgesi''nde bulunan önemli müzeler
9 Türkiye''de Marmara Bölgesi''nde bulunan önemli müzeler
10 İstanbul''da bulunan müzeler ve sergilenen önemli eserler
11 Türkiye''de İç Anadolu Bölgesi''nde bulunan önemli müzeler
12 Türkiye''de Karadeniz Bölgesi''nde bulunan önemli müzeler
13 Türkiye''de Doğu Andolu Bölgesi''nde bulunan önemli müzeler
14 Türkiye''de Güneydoğu Anadolu Bölgesi''nde bulunan önemli müzeler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Müze ve müzecilikle ilgili kavramları tanımlayabilir
2 Müze çeşitleri ve özelliklerinibilir
3 Dünyada ve Türkiye''de müzeciliğin tarihsel gelişimini açıklayabilir
4 Türkiye''de yer alan önemli müzeler hakkında bilgi verebilir
5 Türkiye''de müzelerde sergilenen önemli eserleri ve müzelerin yerlerini bölge ve şehir bazında bilir
6 Kültürel varlıkların korunması ve eski eser kaçakçılığı hakkında bilgi sahibi olur
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 3 6
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 8 16
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 10 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Altınsapan E. ve Küçükhasköylü, N. (2013), Müzecilik ve Sergileme, Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2958, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1919, Anadolu Üniversitesi Web-Ofset, Eskişehir.
Yardımcı Kaynaklar Gerçek, F. (1999), Türk Müzeciliği, T.C. Kütür Bakanlığı Yayınları, Ankara

Ders İle İlgili Dosyalar