Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ IV Birinci Düzey TIB 854 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. HALİT CANATAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF.DR.HAMİYET ALTUNTAŞ, PROF.DR.NURHAN CÜCER, PROF.DR. HALİT CANATAN, PROF.DR.ZUHAL HAMURCU, DOÇ.DR.SERPİL TAHERİ, DOÇ.DR.ELİF FUNDA ŞENER, DOÇ.DR. AHMET EKEN, DR.ÖĞR.ÜYESİ NAZMİYE BİTGEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Bu ders, tez danışmanı olduğu lisansüstü öğrencilerinin tez dönemi boyunca bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlamak için açılır.
Dersin Tanımı Teorik derslerde anlatılmayan ancak öğrencinin tez çalışması sırasında ihtiyaç duyduğu bilgi ve tecrübelerin öğrenciye aktarılmasıdır.

Dersin İçeriği
1 İlgilenilen konularla alakalı literatür taraması yapılıp eleştirel olarak değerlendirilmesi
2 İlgilenilen konularla alakalı literatür taraması yapılıp eleştirel olarak değerlendirilmesi
3 İlgilenilen konularla alakalı literatür taraması yapılıp eleştirel olarak değerlendirilmesi
4 İlgilenilen konularla alakalı literatür taraması yapılıp eleştirel olarak değerlendirilmesi
5 İlgilenilen konularla alakalı literatür taraması yapılıp eleştirel olarak değerlendirilmesi
6 İlgilenilen konularla alakalı literatür taraması yapılıp eleştirel olarak değerlendirilmesi
7 İlgilenilen konularla alakalı literatür taraması yapılıp eleştirel olarak değerlendirilmesi
8 İlgilenilen konularla alakalı literatür taraması yapılıp eleştirel olarak değerlendirilmesi
9 İlgilenilen konularla alakalı literatür taraması yapılıp eleştirel olarak değerlendirilmesi
10 İlgilenilen konularla alakalı literatür taraması yapılıp eleştirel olarak değerlendirilmesi
11 Belirlenen alan ile alakalı bilimsel tartışma ve yaklaşımlarda bulunulması
12 Belirlenen alan ile alakalı bilimsel tartışma ve yaklaşımlarda bulunulması
13 Belirlenen alan ile alakalı bilimsel tartışma ve yaklaşımlarda bulunulması
14 Belirlenen alan ile alakalı bilimsel tartışma ve yaklaşımlarda bulunulması
15 Belirlenen alan ile alakalı bilimsel tartışma ve yaklaşımlarda bulunulması
16 Belirlenen alan ile alakalı bilimsel tartışma ve yaklaşımlarda bulunulması
17 Belirlenen alan ile alakalı bilimsel tartışma ve yaklaşımlarda bulunulması
18 Belirlenen alan ile alakalı bilimsel tartışma ve yaklaşımlarda bulunulması
19 Belirlenen alan ile alakalı bilimsel tartışma ve yaklaşımlarda bulunulması
20 Belirlenen alan ile alakalı bilimsel tartışma ve yaklaşımlarda bulunulması

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Uzmanlık alanında bilgilerini geliştirir
2 Karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer
3 Edindiği bilgi ve becerilerle alanındaki konulara eleştirel bir şekilde yaklaşır
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri öğrenebilme
2 Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kullanma becerisi kazanma
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri uygulayabilme becerisi kazanma
4 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisi kazanma
5 Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanma
6 Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanma
7 Ülkemizde ve Dünyada Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisi kazanma
8 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenileme ve geliştirme becerisi kazanma
9 Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisi kazanma
10 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunlara çözüm üretebilmeye yönelik araştırma - geliştirme projelerinde yer alabilecek bilgi ve beceriye sahip olma
11 Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olma
12 Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilme
13 Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olma
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 14 5 70
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   80

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar