Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLGİ SİSTEMLERİ VE VERİ YAPILARI İkinci Düzey HM 106 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ABDURRAHMAN EYMEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Sınıf dersleri: Haftada iki saat teorik temeller. Öğrenciler, programlı ders faaliyetlerinin %70’ine devam etmek zorundadır.
Dersin Amacı CBS’ lerinde Temel veri yapılarını öğrenmek, Veri yapıları algoritmalarını öğrenmek, Veri yapılarını problem çözümünde etkin olarak kullanmak: uygun veri yapılarının ve algoritmaların seçimini yapabilmek Veri yapıları algoritmalarının analizini yapabilmek
Dersin Tanımı Veri Tabanı Sistemlerine Genel Bakış, Varlık-Bağıntı Modeli ve Veri Tabanı Tasarımı, İlişkisel Model, Bütünlük Kısıtlamaları ve Normalizasyon, İlişkisel Cebir ve İlişkisel Hesap, Sql : Standart Veri Tabanı Dili, Nesneye-Yönelik Model, Nesne-İlişkisel Sistemler, Fiziksel Yapılar ve Dizinler.

Dersin İçeriği
1 Bilgi, Sistem, Coğrafi Bilgi Sistemleri
2 Coğrafi Veri Elementleri
3 Veri Modelleri
4 Veri Modellerinin bilgisayarda depolanması
5 Vektör Veri Modeli
6 Raster Veri Modeli
7 Vektör ve Raster Veri Modellerinin karşılaştırılması
8 Veri yapıları
9 Nesneye Dayalı Veri Yapısı
10 Veri Yapıları ile ilgili çözümler
11 Veri Yapılarının Karşılaştırılması
12 Uygulama
13 Uygulama
14 Uygulama
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 CBS içerisinde programlama dili ile veri yapılarının kullanımı
2 Algoritmalarının gerçekleştirimi ve kullanımı
3 Problem çözümünde Java dili ile veri yapıları kullanarak etkin çözümler geliştirme
4 Veri Modelleri hakkında bilgi sahibi olması
5 Vektör Veri Modeli hakkında bilgi sahibi olması
6 Raster Veri Modeli hakkında bilgi sahibi olması
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
9 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
10 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yomralıoğlu, T., Coğrafi Bilgi Sistemleri Temel Kavramlar ve Uygulama Kitabı, 2000.
Yardımcı Kaynaklar Data Structures and Problem Solving Using Java, Third edition Mark Allen Weiss, Addison Wesley, 2006, ISBN: 0-312-31255-74 Data Structures and Algorithms in Java, 4th edition Michael T. Goodrich, Roberto Tamassia, 2006, Wiley, 0-471-73884-0 Object-Oriented Data Structures Using Java, 2nd edition Nell Dale, Daniel T. Joyce, Chip Weems, 2006, Jones and Bartlett, 0-763-737461

Ders İle İlgili Dosyalar