Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MİMARLIKTA ESTETİK İkinci Düzey MİM 527 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HALİL SENCER ERKMAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli TEORİK
Dersin Amacı ESTETİK BİLİMİNİN KAVRAM VE SORUNLARI BAĞLAMINDA MİMARLIK SANATININ BİÇİM VE ANLAM BAKIMINDAN ÇÖZÜMLENMESİ VE MİMARLIK ESTETĞİ ÜZERİNE YORUMA DAYALI VE ELEŞTİREL BİR BAKIŞ KAZANDIRILMASI
Dersin Tanımı BAŞLANGICINDAN BU YANA MİMARLIK SANATININ GELİŞİMİNİN ESTETİK SÜREÇLER İÇİNDE İRDELENMESİ

Dersin İçeriği
1 ESTETİĞİN KONUSU, ESTETİK ÇÖZÜMLEMENİN MANTIĞI, SANAT FELSEFESİ VE SANAT TARİHİ İLE İLİŞKİSİ
2 "GÜZEL" KAVRAMININ ÇÖZÜMLENMESİ
3 "SANAT" KAVRAMI, SANATIN ANLAMI, GEREKLİLİĞİ, SANATSAL İFADENİN DOĞASI, SANATSAL GÜZEL
4 SANATTA BİÇİM VE İÇERİK
5 ESTETİK NESNE ÇÖZÜMLEMESİ
6 ESTETİK ÖZNE ÇÖZÜMLEMESİ
7 ARA SINAV
8 MİMARLIKTA BİÇİM VE ANLAM İLİŞKİSİ
9 KENDİNE ÖZGÜ BİR SANAT OLARAK MİMARLIK
10 BİÇİM GELENEKLERİNİN OLUŞUMU
11 MİMARLIK VE SÜSLEME SANATLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
12 MİMARLIK DİLİNİN BİLEŞENLERİ
13 TARTIŞMA
14 TARTIŞMA
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 MİMARLIKTA ESTETİK BİLEŞENLERİN ÖNEMİNİN KAVRANMASI
2 ÇAĞLAR BOYUNCA MİMARLIK SANATININ GELİŞİMİ ÜZERİNE BİLGİLENMEK
3 MİMARİ TASARIM İLE SANAT FELSEFESİ ARASINDAKİ ETKİLEŞİM ÜZERİNE DÜŞÜNCE ÜRETEBİLMEK
4 ESTETİĞİN BAKIŞ AÇISI İÇİNDE MİMARİ TASARIMI ANLAMLANDIRABİLMEK
5 MİMARLIK TARİHİNİN BAŞLICA YAPITLARI ÜZERİNDE KARŞILAŞTIRMALI ÇÖZÜMLEME YAPABİLMEK
6 MİMARİ TASARIMDA BİÇİM VE ANLAM İLİŞKİSİNE DUYARLIK GELİŞTİRMEK
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Mimari Tasarım
2 Konstrüksiyon/Yapı Bilgisi
3 Tarihi Çevre Koruma ve Belgeleme
4 Mimarlık Tarihi
5 Mimarlık Kuramı/ Bina Bilgisi
6 Malzeme Bilgisi
7 Kentsel Tasarım/Şehircilik
8 Sanat Tarihi
9 Binalarda Enerji Performansı ve Sürdürülebilirlik
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar İSMAİL TUNALI, ESTETİK İSMAİL TUNALI, TASARIM FELSEFESİ İSMAİL TUNALI, SANAT ONTOLOJİSİ AFŞAR TİMUÇİN, ESTETİK İHSAN TURGUT SANAT FELSEFESİ

Ders İle İlgili Dosyalar