Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TİPOGRAFİ II İkinci Düzey GRF311 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ BEHİYE AYCAN HİDAYETOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ BEHİYE AYCAN ERARSLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli TEORİK/UYGULAMA
Dersin Amacı Öğrencilerin tipografiyi yalnızca okunabilir metinler üretme aracı olarak değil, aynı zamanda ifade gücü yüksek bir görsel iletişim aracı olarak kullanabilmelerini sağlamaktır. Temel bilgilerin ötesine geçilerek, tipografiyle görsel anlatım kurmak, farklı medya ortamlarına uygun sistematik çözümler üretmek ve yaratıcı tipografik uygulamalarda yetkinlik kazandırmak hedeflenir.
Dersin Tanımı Tipografi II dersi, tipografinin temel bilgilerini bir adım öteye taşıyarak, öğrencilerin farklı mecralarda ve çeşitli görsel iletişim ortamlarında özgün, etkili ve yaratıcı tipografik çözümler üretebilme becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Bu derste, tipografik düzenleme, afiş tasarımı, marka kimliği, dijital tipografi ve deneysel yaklaşımlar detaylı olarak ele alınır.

Dersin İçeriği
1 Dersin tanıtımı, beklentiler ve değerlendirme ölçütleri
2 Temel tipografik Düzenlemeler-I (hazır metin üzerinde tipografik düzenlemeler; harf ağırlığı)
3 Temel tipografik Düzenlemeler-I (hazır metin üzerinde tipografik düzenlemeler; yazı tipleri)
4 Temel tipografik Düzenlemeler-II (hazır metin üzerinde tipografik düzenlemeler; hiyerarşi ve denge)
5 Temel tipografik Düzenlemeler-II (hazır metin üzerinde tipografik düzenlemeler; espas)
6 Temel tipografik Düzenlemeler-III (hazır metin üzerinde belirli tipografik düzenlemele; mizanpaj)
7 Tipografi ile kavram görselleştirme, afiş tasarımı
8 Tipografi ile kavram görselleştirme, afiş tasarımı
9 Vize
10 Yazıyüzü tasarımı brief ve tartışmalar
11 Yazıyüzü tasarımı eskiz süreci
12 Yazıyüzü tasarımı eskiz süreci
13 Yazıyüzü tasarımı son ürün kritikleri
14 Tasarlanan yazıyüzü ile tanıtım afişi eskiz süreci
15 Tasarlanan yazıyüzü ile tanıtım afişi eskizi
16 Tanıtım afişi son ürün kritikleri
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Gelişmiş tipografik düzenleme prensiplerini uygular.
2 Tipografi ile yalnızca metin temelli değil, aynı zamanda görsel bir anlatım dili oluşturur.
3 Deneysel tipografi yaklaşımlarını kullanır.
4 Tipografiyi farklı bağlamlarda sorgular.
5 Hatalı tipografik düzenlemeleri analiz eder ve düzeltme önerileri geliştirir.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2 Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3 Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 3 48
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     70
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar