Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SANAT VE KÜLTÜR I: ANTİK DÖNEMDEN ORTAÇAĞA İkinci Düzey GRF107 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. NECLA DURSUN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. KEMAL HAKAN TEKİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Dersler görsel materyale dayalı olarak yapılmaktadır. Öğrencilere verilen bilgilerin görsel, işitsel, anlatım, soru-cevap ve beyin fırtınası gibi öğelerle desteklenmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilere dönem boyunca konularla ilgili çeşitli makaleler ve kitaplar okutulacak, aynı zamanda kendilerine verilen ve hazırlanmaları istenen ödevler de sınavlarda aldıkları puanları etkileyecektir. Ders, slayt destekli olarak işleneceğinden slayt makinası ve konularla ilgili slaytlar temin edilmiş durumdadır. Aynı zamanda konulara göre bilgisayar teknolojisinden, Powerpoint sunular ve öğrencilere vcd formatlı filmler izletilmek maksadıyla yararlanılmaktadır. Bu aktiviteler için gerekli bilgisayar, barkovizyon, slayt ve film sunuların kaliteli olarak izlenebilmesi için gereken teknolojik donanım ve perdelerle karartılmış sınıflar fakültemizde mevcuttur.
Dersin Amacı Sanat, sanatçı ve estetik kavramlarının ne olduğu ve sanatın gerekliliğini kavrayabilme. Sanatın başlangıcından itibaren geçirdiği evreleri, çeşitli medeniyetlerdeki sanatsal hareketleri ve değişimleri, örnekler ve nedenleri ile öğrencilere görsel malzeme destekli aktarma 3. Sanat Tarihi eğitiminde çağdaş öğretim yöntemlerini kavrayabilme 4. Sanat tarihi eğitiminde audio-visual (görülen-işitilen) kaynaklardan yararlanabilme. İmkânlar ölçüsünde, şehir içi ve şehir dışı gezilerle öğrencilerin bazı tarihi eserleri görmelerini sağlayarak, öğrencilere Sanat Tarihi’ni sevdirme
Dersin Tanımı Sanat Tarihine giriş dersi, dersin adıyla özdeş olarak bir ya da birkaç sanat akımı ya da medeniyet üzerine yoğunlaşmak yerine, kronolojik olarak çok sayıda medeniyetin sanatsal aktiviteleri, birbirleriyle olan ilişkileri, benzer ve farklı yönlerinin, aynı zamanda bu medeniyetlerde eserler vermiş sanatçıların en önemli eserlerinin tanıtıldığı bir formatı kendisine baz alan bir derstir. Sanatın başlangıcından itibaren geçirdiği evreleri, çeşitli medeniyetlerdeki sanatsal hareketleri ve değişimleri, örnekler ve nedenleri ile öğrencilere görsel malzeme destekli aktarmak amaçlanmıştır

Dersin İçeriği
1 Dersin tanımı, dersin amaçları, dersin içeriği, Ders Öğretim Programının görüşülmesi ve kaynaklar hakkında açıklamalar. Ön Anket: Niçin güzel sanatlar fakültesinde okumak istiyorsunuz?Tartışma: Sanat öğretimi gereklimidir? Nasıl öğretilir?
2 Sanatın Ortaya çıkışı. Tarih Öncesi Devirler (Paleolitik Çağ)
3 Tarih Öncesi Devirler (Mezolitik Çağ, Neolitik Çağ)
4 Mezopotamya Sanatı (Sümerler, Akadlar, Babilliler)
5 Mezopotamya Sanatı (Asurlular, Persler)
6 Eski Anadolu Sanatları (Hititler )
7 Eski Anadolu Sanatları (Lidyalılar, Frigler, Urartular)
8 Vize Sınavı
9 Mısır Sanatı
10 Yunan Sanatı
11 Roma Sanatı
12 Bizans Sanatında Resim
13 Bizans Sanatında Heykel ve Mimari
14 Hint Sanatı
15 Final Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sanat, sanatçı ve estetik kavramlarının ne olduğu ve sanatın gerekliliğini kavrayabilme.
2 Sanatın başlangıcından itibaren geçirdiği evreleri, çeşitli medeniyetlerdeki sanatsal hareketleri ve değişimleri, örnekler ve nedenleri ile öğrencilere görsel malzeme destekli aktarma.
3 Sanat Tarihi eğitiminde çağdaş öğretim yöntemlerini kavrayabilme.
4 Sanat tarihi eğitiminde audio-visual (görülen-işitilen) kaynaklardan yararlanabilme.
5 İmkânlar ölçüsünde, şehir içi ve şehir dışı gezilerle öğrencilerin bazı tarihi eserleri görmelerini sağlayarak, öğrencilere Sanat Tarihi’ni sevdirme.
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2 Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3 Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     68
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı E.H. Gombrich,(1997) Sanatın Öyküsü. Remzi Kitabevi Yayınları İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar G.Speake, (1988) Roma Dünyası. İletişim Yayınları. İstanbul. S. Tansuğ (1992) Resim Sanatının Tarihi. Remzi Kitabevi. İstanbul. S. Mülayim (1994) Sanata Giriş. Bilim Teknik Yayınevi G.Rıchter (1979) Yunan Sanatı. Cem Yayınevi J.Baines-J. Malek (1986) Eski Mısır. İletişim Yayınları C Blunden-M.Elvin (1989) Çin. İletişim Yayınları T.Cornell-J.Mattews(1988) Roma Dünyası. İletişim Yayınları P.Levi (1987) Eski Yunan. İletişim Yayınları

Ders İle İlgili Dosyalar