Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİNLERDE YARATILIŞ Üçüncü Düzey FDB 686 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Ramazam ADIBELLİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Bekir KÖYLÜ
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Dini sistemlerde yaratılışla ilgili öğretilere ilişkin bilgilerin kazandırılması
Dersin Tanımı Dini sistemler ve mitolojilerdeki yaratılışa ilişkin kıssa ve anlatılar

Dersin İçeriği
1 Yaratılışla ilgili kaynakların değerlendirilmesi
2 Yaratılış Türleri
3 Ex nihilo yaratılış
4 Kaostan yaratılış
5 Dünyevi ebeveyden yaratılış
6 Ortaya çıkarak yaratılış
7 Suya dalarak yaratılış
8 Ara sınav
9 Kitab-ı Mukaddes'teki yaratılış kıssaları
10 İslam'a göre yaratılış
11 Yahudi-Hiristiyanlık ve İslam'daki yaratılış kıssalarının karşılaştırılması
12 Mitolojilerden bazı yaratılış örnekleri
13 Yaratılış ile varoluş arasındaki ilişkilendirmeler
14 Genel değerlendirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yaratılış hakkında farklı görüşlerin var olduğunu idrak eder.
2 Yahudi ve Hıristiyanların yaratılışa ilişkin inançlarını öğrenir.
3 İslam'ın yaratılışa ilişkin öğretisini ayrıntısıyla öğrenir.
4 Mitlerin yaratılış konusundaki aktardıklarından haberdar olur.
5 Yaratılış ile varoluş arasında ilişki kurar.
6 Yaratılış ile ahlak arasında ilişki kurar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilim alanının, kavram, konu, yöntem ve sorunlarına hakim olur.
2 Bilim alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
3 Bilim alanındaki yeni gelişmeleri tanır.
4 Bilim alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynakları tanır, çalışmalarında etkili bir şekilde kullanır.
5 Bilim alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
6 Bilim alanına yenilik getirecek özgün düşünce, yöntem, uygulama ve araştırmalar geliştirir.
7 Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası projelerde görev alır veya yeni projeler geliştirir.
8 Alanındaki bilimsel çalışmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili şekilde kullanır.
9 Alanının gerektirdiği dilleri (Arapça ve Batı dilleri) ileri düzeyde bilir ve kullanır.
10 Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
11 Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur.
12 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yaparak ortak projeler geliştirir.
13 Ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik platformlarda paylaşır
14 Uzmanlık alanıyla ilgili konularda bilimsel, toplumsal, kültürel vb. strateji geliştirilmesinde rol alır.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 4 3 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 9 9
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 9 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Charles H. Long, Alpha: The Myths of Creation, New York 1963. David A. Leeming, Creation Myths of the World, 2nd ed., Santa Barbara 2010. Donna Rosenberg, Dünya Mitolojisi : Büyük Destan ve Söylenceler Antolojisi, 3. Baskı, Ankara 2003.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar