Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ANALİTİK KİMYA Birinci Düzey GM 222 Zorunlu 4 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli ders teorik olarak verilecektir.
Dersin Amacı Bu ders analitik kimyanın önemini ve gıda örneklerinde analitik uygulamaları ve analizlerinin nasıl yapıldığı hakkında temel bilgiler verecektir.
Dersin Tanımı analitik kimyanın ne olduğu gıda analizlerindeki uygulamaları anlatılcaktır. kimyada kullanılan standart sapma, hata, kesinlik, doğruluk terimleri anlatılacaktır. gravimetrik ve volumetrik analizler üzerinde durulacaktır.

Dersin İçeriği
1 analitik kimyanın tanımı ve tarihçesi
2 analitik kimyada karşılaşılan hata tipleri
3 analitik hesaplamalar
4 analitik sonuçların yorumlanması
5 analitik kimyadaki analiz türleri ve gravimetrik analizler
6 volumetrik analizler
7 sulu çözelti kimyası
8 ara sınav
9 kimyasal denge
10 elektrolitlerin denge sistemleri üzerine etkileri ve iyonik şiddet tanımı
11 aktivite tanımı ve kullanımı
12 karmaşık sistemlere çözümsel yaklaşınmlar
13 ayırma yöntemleri
14 ayırma yöntemleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 öğrencilere analitik kimyanın temellerinin öğretilmesi hedeflenmektedir.
2 öğrencilere analiz öncesi örnek alma tekniklerinin öğretilmesi hedeflenmektedir.
3 öğrencilerin gravimetrik analiz yöntemlerinin uygulamaları hakkında beceri kazandırılmaları hedeflenmektedir.
4 öğrencilerin volumetrik analiz yöntemlerinin uygulamaları hakkında beceri kazandırılmaları hedeflenmektedir.
5 öğrencilere bir analiz sonrası elde edilen verilerin nasıl değerledirilmesi gerektiğinin öğretilmesi hedeflenmektedir.
6 öğrencilere karmaşık denge hesaplamalarının nasıl yapılacağının öğretilmesi hedeflenmektedir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
2 Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
3 Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
4 Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
5 Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
6 Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
8 Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
9 Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
10 Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
11 İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
12 Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
13 Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 12 3 36
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 12 3 36
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı . Skoog, D.A., Holler, F.J., and Nieman, T.A., Fundamental of Analytical Chemistry, 7th Ed., Harcourt Brace & Company, Philadelphia, 1996.
Yardımcı Kaynaklar Harris, D.C, Lehrbuch der Quantitavie Analyse/ Quantitavie Chemical Analysis, 6th

Ders İle İlgili Dosyalar