Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YÖNETİM VE ORGANİZASYON Üçüncü Düzey HİT 124 2 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA KOÇER
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Mustafa KOÇER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konferans
Dersin Amacı Yönetim ve organizasyon disiplini kapsamında son yüzyılda meydana gelen işletme yöneticiliği ve organizasyonel yapılara ilişkin düşünceler, teori tartışmaları, güncel eleştiriler dersin içeriğini oluşturmaktadır. Amaç yönetici adaylarının yöneticilik disiplininin düşünsel evrimine ilişkin birikim edinmelerini ve öngörülerini geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin Tanımı Bu ders, yönetim ve organizasyon ile ilgili temel kavram ve tanımlar, klasik , neo klasik ve modern yönetim teorileri ile yönetimin fonksiyonları ve yönetim süreçlerini kapsamaktadır.

Dersin İçeriği
1 Yönetim Kavramı, Yönetim Biliminin Doğuşu.
2 Çağdaş Yönetim Öncesi ve Çağdaş Yönetim Dönemi.
3 Klasik Yönetim Teorisi
4 Beşeri İlişkiler Dönemi ve Neo Klasik Yönetim Teorisi
5 Modern Yönetim Teorisi
6 Yönetim Faaliyetlerinin Özellikleri. Yönetim Fonksiyonları-Planlama
7 Yönetim Fonksiyonları-Örgütleme (Organizasyon)-1
8 Yönetim Fonksiyonları-Örgütleme (Organizasyon)-2
9 Yönetim Fonksiyonları- Yürütme-1
10 Yönetim Fonksiyonları- Yürütme-2
11 Yönetim Fonksiyonları- Koordinasyon
12 Yönetim Fonksiyonları- Denetim
13 Yönetim Fonksiyonları- Karar verme
14 Örgütlerde Çatışma ve nedenleri
15 Organizasyonlarda Çatışma Yönetimi
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yönetim Kavramını ve fonksiyonlarını bilir
2 Yönetim teorilerini değerlendirir ve sorgular
3 Çalışma hayatında günümüzde ortaya çıkan yönetime ilişkin değişimlerin tarihsel arka planının bilincindedir
4 Yönetimin ve yöneticiliğin değişken ve parametrelerini analiz eder.
5 Planlama süreci ve aşamalarına hakimdir
6 Örgütleme kavramını, fonksiyonunu, organizasyon ilkelerini ve örgüt teorilerini bilir
7 Koordinasyon ve denetim teknikleri konusunda bilgi sahibidir
8 Örgütlerde çatışma yönetiminde başvurulabilecek stratejileri öğrenir
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     51
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Mümin Ertürk, İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, Beta Yayınevi, İstanbul, 2012.
Yardımcı Kaynaklar Göksel ATAMAN, İşletme Yönetimi: Temel Kavramlar Yeni Yaklaşımlar, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2002. Halil CAN, Organizasyon ve Yönetim, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2005. Erol EREN, Yönetim ve Organizasyon, Beta Yayıncılık, İstanbul, 2005. Tamer KOÇEL, İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2005. Şerif ŞİMŞEK-Adnan ÇELİK, Yönetim ve Organizasyon, Eğitim Akademi Yayınları, Konya, 2009.

Ders İle İlgili Dosyalar