Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YUMURTA HİJYENİ VE TEKNOLOJİSİ Üçüncü Düzey VBH 613 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HARUN HIZLISOY
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. YELİZ YILDIRIM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu derste, kanatlı eti, yumurta ve balda kalite ölçümü, fiziksel ve kimyasal bozulma ve analizleri, yasal düzenlemeler gibi konularının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Bu ders, bal, yumurta ve kanatlı etinin özellikleri ve muayene metotları ve kalite parameterleri gibi teknik konuları ele alır.

Dersin İçeriği
1 Kanatlı Kesim Prossesi
2 Kanatlı etlerinde fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik muayeneleri
3 Kanatlı etlerinde fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik muayeneleri
4 Kanatlı Hastalıkları ve Ekonomi Üzerine Etkileri
5 Kanatlı Eti Üretiminin Çevreye Etkileri
6 Kanatlı İşletmelerinde HACCP Sistemi
7 Yumurta Kalitesi
8 Yumurta Üretimini Etkileyen Faktörler
9 Yumurta fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik muayeneleri
10 Yumurtanın Sınıflandırılması ve Kalite Kriterleri
11 Kanatlı Sektörünün Karşı Karıya Kaldığı Problemler ve Çözüm Önerileri
12 Bal Muayenesi
13 Balın fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik muayeneleri
14 Balın fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik muayeneleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kanatlı eti, yumurta ve bal gibi gıdaların beslenmedeki önemleri
2 Kanatlı eti ve yumurta üretim ve depolama hijyeni, hijyenik kalite parametreleri
3 Bal muayene metaodları, kalite parametreleri
4 Kanatlı eti, yumurta ve bal ile ilişkili yasal düzenlemeler
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Sanat Tarihi çalışma alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir. Bununla ilgili çalışmalar yürütür ve alanına yenilik getirecek özgün tanım ve kavramlar oluşturur.
2 Disiplinler arası çalışma yapar, alanıyla ilgili gelişmeleri ve tartışmaları takip eder, bilgileri sistematik olarak değerlendirir. Uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
3 Sanat tarihiyle ilgili bilgi ve becerilerini geliştirebilmek için yerli ve yabancı kaynakları tanır ve kullanır
4 Alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle birleştirerek çözümler ve yorumlar; bilgi birikimi ile kendi alanında ve farklı alanlardaki uzman kişilerle tartışır.
5 Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşüncelerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar, yeni öneriler getirir.
6 Özgün bir konuyu araştırır, kavrar ve edindiği verileri yorumlayarak bilginin sınırlarını genişletir.
7 Sanat tarihi alanında edindiği bilgileri kullanarak projeler yürütür ve alanına yenilik getirecek uluslararası ve ulusal yayınlar yaparak bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
8 Tarihi ve kültürel mirasın ve çevrenin korunmasına yönelik olarak ilgili alanda çalışma yetkinliğine sahip olur.
9 Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirir, ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir, akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunur.
10 Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, belgeler ve kullanır. Tarihi-kültürel çevrenin korunması için gerçekleştirilenleri bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     46
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İnternet Erişimi
Yardımcı Kaynaklar Ali Arslan. (2013). Et Muayenesi ve Et Ürünleri Teknolojisi. Medipress, Malatya.

Ders İle İlgili Dosyalar