Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİMİ İkinci Düzey BSÖ 305 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MEHMET BEHZAT TURAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MEHMET BEHZAT TURAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze - Uzaktan Eğitim
Dersin Amacı Öğrenme-öğretme süreçleri, alana özgü öğretim yöntemleri, genel öğretim yöntemlerinin beden eğitimi öğretimine uygulanması, incelenmesi, özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi ve mikro-makro düzeyde planlanması, öğretimin değerlendirilmesi, öğretim beceri ve uygulamalarıdır.
Dersin Tanımı Konu alanındaki spora özgü öğretim modelleri (doğrudan öğretim, taktik oyun yaklaşımı, akran öğretimi, spor eğitimi ve bireysel ve sosyal sorumluluk modeli) öğretim yöntemleri (komut, alıştırma, eşli çalışma, kendini kontrol, katılım, yönlendirilmiş buluş, problem çözme, öğrencinin tasarımı, kendi kendine öğrenme), konu alanında öğretim planlama, uygulama ve değerlendirilmesidir.

Dersin İçeriği
1 Beden Eğitimi temel kavramlar ve bu kavramların Beden Eğitimi öğretimiyle ilişkisi
2 Öğrenme-Öğretme Süreçleri
3 Türk Milli Eğitiminin amaçları ve Beden Eğitimi eğitiminin genel amaçları
4 Davranışçı, bilişsel ve yapılandırmacı yaklaşımlar
5 Alana Özgü Öğretim Yöntemleri
6 Genel Öğretim Yöntemlerinin Beden Eğitimi Öğretimine Uygulanması
7 Özel Öğretim Yöntem ve Stratejileri ile İlişkilendirilmesi
8 Mikro-Makro Düzeyde Planlanması
9 Beden Eğitimi dersinde kullanılan yöntem-teknik, araç-gereç ve materyaller
10 İlköğretim Beden Eğitimi dersi öğretim programının incelenmesi I
11 İlköğretim Beden Eğitimi dersi öğretim programının incelenmesi II
12 Ortaöğretim Beden Eğitimi dersi öğretim programının incelenmesi
13 Öğretim beceri ve uygulamaları
14 Beden Eğitimi ders kitaplarını, öğretmen kılavuz ve öğrenci çalışma kitaplarını inceler
15 Final Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Beden eğitimi ve spor alanındaki spora özgü öğretim modellerini tanır ve uygular
2 Beden eğitimi ve spor alanındaki yıllık, ünite ve günlük ders planı hazırlar, uygular ve değerlendirir.
3 Verilen örnek durumlar için günlük plan, yıllık plan ve etkinlikler geliştirir.
4 Varolan bir öğretim ortamını değerlendirerek yeniden tasarlar.
5 İlköğretim ve ortaöğretimde beden eğitimi öğretmenin sahip olması gereken özellikleri tartışır.
6 Beden Eğitimi temel kavramları ve Beden Eğitimi öğretimi ile olan ilişkisini açıklar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İlaçların canlı vücudundaki farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini betimleme
2 Hücrede ilaç hedefi molekülleri tanıma ve uyarı iletimindeki rollerini betimleme
3 Hücreler arası iletişimi sağlayan aracı molekülleri (nörotransmitterler, otakoidler, hormonlar) betimleme; bu moleküllerin etkilerini, etki mekanizmalarını kavrama ve ilaç hedefi olarak işlevlerini önerme
4 Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerini tanıma, farmakolojik problemlerin çözümünde uygun yöntemleri seçme ve deneyleri tasarlama
5 Yayınlanmış bilimsel verileri çözümleme, yorumlama ve yargılama
6 Verileri ölçme-değerlendirme yöntemlerini tanıma ve bilimsel verilerin istatistiksel çözümlemesini düzenleme
7 Eğitimin biliminin temel kavramlarını tanımlama
8 Temel farmakolojik araştırmalarda iş gören alet ve gereçleri kullanma
9 Deney hayvanlarına bakım, besleme ve ilaç uygulaması yapma
10 Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerinden en az ikisini; uygun nitelikte, sürede ve ekonomik şekilde yürütme.
11 Yayınlanmış bilimsel verilere ulaşma
12 Bilimsel sunu yapma
13 Bilimsel yayın yazma
14 Farmakolojideki problemlerin çözümünde, bilimsel yöntemlerin gücünü anlama ve benimseme
15 Bilimsel araştırmalarda etik değerlere uyma
16 İyi Laboratuar Uygulamaları” klavuzlarına uygun şekilde çalışma
17 Bilimsel araştırmalarda ekip çalışması anlayışını kazanma
18 İnsan ilişkilerinde doğru, dürüst ve tutarlı davranışlar sergileme
19 Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemek ve mesleki uygulamalardaki değişimlere uyum sağlamak için; sürekli bir biçimde yeni bilgilere ulaşma alışkanlığı edinme
20 Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavrama
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 5 15
Toplam iş yükü     97
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İnce L.M. ve Hünük D. (2010). Eğitim Reformu Sürecinde Deneyimli Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Kullandıkları Öğretim Stilleri ve Stillere İlişkin Algıları, Eğitim ve Bilim 157 Vol: 35 128-129 Graham G. (2008). Teaching Children Physical Education Becoming a Master Teacher. Human Kinetics. Mosston M. ve Ashworth S. (2009). Çeviri Editörü: Demirhan G. Spor Yayınevi ve Kitabevi, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar