Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ELEKTRONİK ELEMANLAR Birinci Düzey EM 203 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Malzeme Bilgisi  Fizik Genel Matematik-I ve II Elektrik Devre Temelleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ENİS GÜNAY
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr.Recai KILIÇ / Doç.Dr.Enis Günay
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Haftada üç saat sınıf dersi yapılır. Dönem içerisinde teorik ve uygulama bazlı ödevler verilir. Dönem arası ve yılsonu birer sınav yapılır.
Dersin Amacı Elektronik Elemanlar dersinde, yarıiletken tabanlı elektonik elemanların malzeme yapıları, elektriksel karakteristikleri ve temel uygulama devrelerinin tanıtılması amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Yarıiletken tabanlı elektonik elemanların malzeme yapıları, elektriksel karakteristikleri ve temel uygulama devreleri.

Dersin İçeriği
1 Yarıiletken  malzemeler  ve  iletkenlik  mekanizmaları
2 p ve n-tipi yarıiletken malzemeler
3 p-n  jonksiyonu      
4 yarıiletken diyotlar
5 diyot uygulamaları
6 bipolar jonksiyon
7 BJT karakteristikleri
8 BJT karakteristikleri
9 BJT’lerin DC kutuplaması
10 BJT’lerin DC kutuplaması
11 FET’lerin çalışma mekanizmaları karakteristikleri ve DC kutuplamaları
12 FET’lerin çalışma mekanizmaları karakteristikleri ve DC kutuplamaları
13 çok jonksiyonlu yarıiletken elemanlar:Shocley diyot, SCR, diyak, triyak ve UJT.
14 çok jonksiyonlu yarıiletken elemanlar:Shocley diyot, SCR, diyak, triyak ve UJT.
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yarıiletken elemanların katıhal mekanizmalarının anlaşılması ve ifade edilmesi. 
2 Tek ve çok jonksiyonlu yarıiletken elemanların,  BJT  ve  FET’lerin,  SCR,Diyak,Triyak  ve  UJT’nin  DC  şartlar  altında çalışma mekanizmaların anlaşılması ve ifade edilmesi.
3 Diyot tabanlı devrelerin analizi ve tasarım ilkelerinin anlaşılması.
4 Transistörlü devrelerin DC analizi ve tasarım ilkelerinin anlaşılması.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
4 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5 Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
7 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8 Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
10 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11 Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
13 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14 Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
16 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
17 Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
18 Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 4 20
Ödev 2 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Sedra A.S., and Smith K.C., Microelectronic Circuits, 4th edition, Oxford Press Boylestad R., and Nashelsky L., Electronic Devices and Circuit Theory”, Prentice Hall.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar