Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FUTBOL Birinci Düzey YSEÇ 278 Seçmeli 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri --
Eğitimin Dili türkçe
Koordinatör PROF. DR. HAKKI ULUCAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ.DR SERDAR SUCAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrenci Futbol un tarihi gelişimi hakkında bilgi sahibi olur, Futbol oyun kuralları çerçevesinde uygulamalara katılır, Temel teknik ve taktik becerileri gelişir.
Dersin Tanımı Tanım, tarihçe, temel duruş, pas, top kontrolü, top sürme, aldatmalar, şut, kalecilik, bireysel ve takım savunması, takım hücumu, oyun sistemleri ve kurallar.

Dersin İçeriği
1 Tanım,Tarihçe,Temel Duruş
2 Pas,Top Kontrolü
3 Sürme,Aldatmalar,Şut, Kalecilik
4 Bireysel ve Takım Savunması
5 Takım Hücumu
6 Oyun Sistemleri ve Kurallar
7 Hücum taktikleri
8 Defans taktiği
9 VİZE SINAVI
10 Toplu-topsuz teknik
11 Mevkiler ve farklılıkları
12 Futbol Müsabakası
13 Futbol Müsabakası
14 Futbol Müsabakası
15 FİNAL SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Futbola özgü tekniğin öğretilmesi
2 futbola özgü taktiğin öğretilmesi
3 Örnek maç analizi ile strateji geliştirme becerisini arttırma
4 Futbolda sistemlerin öğrenilmesi
5 futbol oyun kurallarının bilinmesi
6 UEFA ve FİFA nın örgüt yapısının kavranması
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Spor yönetimi alanıyla ilgili yeterli bilgi ve beceri düzeyine sahip olmak.
2 Etik ve ahlaki anlamda toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket etmek.
3 Spor yönetimi alanıyla ilgili güncel kavram ve yasaları takip etmek.
4 Spor yönetimi alanıyla ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek.
5 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, spor yönetimi alanıyla ilgili kendini sürekli geliştirebilmek.
6 İletişim becerilerini etkili bir şekilde kullanabilmek ve çözüm odaklı olmak.
7 Küresel anlamda güncel literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
8 Türkiye’de sporun ve sporcunun gelişmesine katkı sağlamak.
9 Spor tesis ve kulüplerinin yönetim ile ilgili tüm plan ve programlarını gerçekleştirebilmek.
10 Küresel ve yerel anlamda sporu şekillendiren faktörleri açıklayabilmek.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 3 0 0
Kısa sınavlar 4 4 16
Ara sınavlara hazırlık 3 4 12
Ara sınavlar 3 3 9
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     89
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Siyah Beyaz Yazılar 1,2,3, Hayri CEM
Yardımcı Kaynaklar The Baffled Parent's Guide to Coaching Youth Soccer, Bobby Clark

Ders İle İlgili Dosyalar