Bilişim Destek Sistemi
bilisimdestek@erciyes.edu.tr
2025-2026
2024-2025
ENGLISH
GİRİŞ
ANA SAYFA
ÜNİVERSİTE HAKKINDA
İsim ve Adres
Akademik Takvim
Akademik Yetkililer
Üniversite Hakkında Genel Bilgiler
Mevcut Eğitim Programları Listesi
Genel Kabul Koşulları
Eğitim Öncesi Tanıma İçin Genel Düzenlemeler
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Tahsisi
Akademik Rehberlik Düzenlemeleri
ÖN LİSANS
ADALET MESLEK YÜKSEKOKULU
HALİL BAYRAKTAR SAĞLIK HİZMETLERİ M.Y.O.
LİSANS
TIP FAKÜLTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
İLAHİYAT FAKÜLTESİ
MİMARLIK FAKÜLTESİ
GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
VETERİNER FAKÜLTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ
İLETİŞİM FAKÜLTESİ
FEN FAKÜLTESİ
EDEBİYAT FAKÜLTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
HAVACILIK VE UZAY BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
TURİZM FAKÜLTESİ
SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
HUKUK FAKÜLTESİ
ECZACILIK FAKÜLTESİ
DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ
ZİRAAT FAKÜLTESİ
SİVİL HAVACILIK YÜKSEKOKULU
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK Y.O.
YÜKSEK LİSANS
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
GEVHER NESİBE GENOM VE KÖK HÜCRE ENSTİTÜSÜ
GÜZEL SANATLAR ENSTİTÜSÜ
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
DOKTORA
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
GEVHER NESİBE GENOM VE KÖK HÜCRE ENSTİTÜSÜ
GÜZEL SANATLAR ENSTİTÜSÜ
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
BİLGİLER
Öğrencileri İçin Bilgilendirme
Yaşam Maliyeti
Konaklama
Yemekler
Sağlık Hizmetleri
Özel İhtiyaçlı Öğrenciler İçin İmkanlar
Sağlık Güvencesi
Öğrencileri İçin Finansal Destek
Öğrenci İşleri Ofisi
Öğrenme Mekanları
Uluslararası Programlar
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Mekanları
Öğrenci Kulüpleri
Diploma Eki
Diploma Eki Nedir?
Diploma Eki Hangi Bölümlerden Oluşur?
Diploma Eki Ne Değildir?
Diploma Ekinin Öğrencilere Sağladığı Kazanımlar Nelerdir?
Diploma Ekinin Kurumlara Sağladığı Kazanımlar Nelerdir?
Diploma Eki Ne İçin Gereklidir?
Diploma Eki Hangi Zorluklara Cevaben Üretilmiştir?
Diploma Eki Broşürü
Diploma Eki Örnekleri
Erasmus Kalite Politikası
Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi
Güncelleme Kurulu
Ders Bilgi Paketi
Doktora >
Sosyal Bilimler Enstitüsü >
İbrani Dili ve Edebiyati (doktora)
> BİLİM FELSEFESİ PROBLEMLERİ
DBP Hakkında
Neden DBP?
Bilgi Paketi Nedir?
Nasıl Giriş Yapabilirim?
Düzenlemeleri Nasıl Yapabilirim?
Ders Hakkında
Bölüm Hakkında
Kazanılan Derece
Derece Seviyesi
Kabul ve Kayıt Koşulları
Önceki Öğrenimin Tanınması
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Program Profili
Program Yeterlilikleri
Örnekleriyle Mezunların Mesleki Profilleri
Üst Derece Programlarına Geçiş
Müfredat Dersleri ve AKTS Kredileri
Sınav Yönetmeliği, Ölçme ve Değerlendirme
Mezuniyet Koşulları
Eğitim Tarzı
Bölüm veya Anabilim Dalı Başkanı
Dersin Adı
Dersin Seviyesi
Dersin Kodu
Dersin Tipi
Dersin Dönemi
Yerel Kredi
AKTS Kredisi
Ders Bilgileri
BİLİM FELSEFESİ PROBLEMLERİ
Üçüncü Düzey
FEL 532
2
7.00
7.00
Yazdır
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Yok
Eğitimin Dili
Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
YRD.DOÇ. DR. SİNAN KILIÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Yok
Dersin Veriliş Şekli
Yüz yüze
Dersin Amacı
Bilim temel problemlerini kavramak
Dersin Tanımı
Bilim felsefesinin temel problemleri
Dersin İçeriği
1
Bilimin ne olduğunu açıklamak
2
Bilimsel bilgi ve diğer bilgi türlerini karşılaştırmak
3
Ortaçağ bilim düşüncesi
4
Bilimde yöntem problemi
5
Bilim kuramları
6
Heidegger ve bilim
7
Heidegger ve teknik
8
Ara sınav
9
Popper''ın bilim kuramı
10
T. Kuhn''un bilim felsefesi
11
Feyerabend''in bilim eleştirisi
12
Postmodern bilim ve teknik
13
Postmodern bilim felsefesi
14
Lyotard''ın bilim felsefesi
15
16
17
18
19
20
Dersin Öğrenme Çıktıları
1
Bilim felsefesinin problemlerini tanıma,
2
Bilim felsefesi ile diğer disiplinleri karşılaştırma
3
Bilim felsefesinde temel kavramları tartışma
4
Modern dönem ve antik dönem bilim düşüncesini değerlendirme
5
Çağdaş bilim düşüncesini irdeleme
6
Bilime bütüncül bakış kazanma
7
8
9
10
*
Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder
Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
Sayısı
Süresi (saat)
Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim
13
3
39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
13
3
39
Ödevler
0
0
0
Sunum / Seminer hazırlama
13
3
39
Kısa sınavlar
0
0
0
Ara sınavlara hazırlık
1
5
5
Ara sınavlar
1
3
3
Proje (Yarıyıl ödevi)
0
0
0
Laboratuvar
0
0
0
Arazi çalışması
0
0
0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
1
5
5
Yarıyıl sonu sınavı
1
3
3
Araştırma
3
5
15
Toplam iş yükü
148
AKTS
6.00
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara sınav
100
100
Kısa sınav
0
0
Ödev
0
0
Yarıyıl içi toplam
100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
60
Genel toplam
100
Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
M. Heidegger, Bilim Üzerine İki Ders, çev. Hakkı Hünler, Paradigma Yayınları, İstanbul, 1998. M. Heidegger, Tekniğe Yönelik soru, çev. Doğan Özlem, Afa Yayınları, İstanbul, 1997.
Yardımcı Kaynaklar
Çüçen, Kadir (2013) Bilim Felsefesine Giriş, Sentez Yayıncılık, Bursa; Demir, Ömer (2012) Bilim Felsefesi, Sentez Yayıncılık, Bursa;
Ders İle İlgili Dosyalar