Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SESİN KULLANIMI VE SES SAĞLIĞI İkinci Düzey MÜZ531 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. KIVANÇ AYCAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. GÜL FAHRİYE EVREN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze ve teorik
Dersin Amacı İnsan sesinin doğal yapısının detaylı anlatımı yoluyla araştırmacılara sesle ( sesin kullanımı, sağlığı, korunması) ilgili hem teorik bilgi edinme hem de uygulama yapma fırsatı doğmaktadır.
Dersin Tanımı Günlük yaşantısında sesini etkin kullanan her birey için büyük bir yere ve öneme sahip olan insan sesinin doğru-etkili kullanımı, geliştirilmesi ve korunması ile oluşabilecek ekonomik, sosyal ve psikolojik kayıplar önlenmiş olacaktır. Bu doğrultuda ses eğitiminin önemi bir kez daha vurgulanmış olacaktır. Bu derste ayrıca anadile uygun dil ve konuşma, doğru solunum ve ses üretimi süreçleri hakkında teorik ve pratik çalışmalar da yer almaktadır.

Dersin İçeriği
1 Ses, sesin oluşumu, sesin özellikleri, ses bilimi
2 İnsanda ses sistemi ve fizyolojileri (Respiratör-Vibratör-Rezonatör Sistem)
3 Ses eğitimi, tanımı, ilke ve amaçları
4 Ses eğitimi türleri
5 Ses eğitimi yöntem ve teknikleri
6 Mutasyon döneminde ses özellikleri
7 Fonasyon tür ve yöntemleri
8 Vize
9 Rezonans tür ve yöntemleri
10 Dil ve Türkiye Türkçesi
11 Ses hastalıkları
12 Ses sağlığı ve korunması
13 Uygulanabilecek örnek egzersiz ve çalışmalar
14 Final
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sesin oluşumu,anatomisi ve fizyolojisi,özelllikleri hakkında farkındalık sağlayabilme.
2 İnsan sesinde meydana gelen hastalıklar hakkında bilgi sahibi olma.
3 Sesin sağlıklı bir şekilde kullanımı,korunması konusuna hakim olabilme.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2 Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
5 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
7 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
13 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 8 32
Sunum / Seminer hazırlama 8 2 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 6 8 48
Toplam iş yükü     193
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar