Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SESİN KULLANIMI VE SES SAĞLIĞI Üçüncü Düzey MÜZ531 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. KIVANÇ AYCAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. GÜL FAHRİYE EVREN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze ve teorik
Dersin Amacı İnsan sesinin doğal yapısının detaylı anlatımı yoluyla araştırmacılara sesle ( sesin kullanımı, sağlığı, korunması) ilgili hem teorik bilgi edinme hem de uygulama yapma fırsatı doğmaktadır.
Dersin Tanımı Günlük yaşantısında sesini etkin kullanan her birey için büyük bir yere ve öneme sahip olan insan sesinin doğru-etkili kullanımı, geliştirilmesi ve korunması ile oluşabilecek ekonomik, sosyal ve psikolojik kayıplar önlenmiş olacaktır. Bu doğrultuda ses eğitiminin önemi bir kez daha vurgulanmış olacaktır. Bu derste ayrıca anadile uygun dil ve konuşma, doğru solunum ve ses üretimi süreçleri hakkında teorik ve pratik çalışmalar da yer almaktadır.

Dersin İçeriği
1 Ses, sesin oluşumu, sesin özellikleri, ses bilimi
2 İnsanda ses sistemi ve fizyolojileri (Respiratör-Vibratör-Rezonatör Sistem)
3 Ses eğitimi, tanımı, ilke ve amaçları
4 Ses eğitimi türleri
5 Ses eğitimi yöntem ve teknikleri
6 Mutasyon döneminde ses özellikleri
7 Fonasyon tür ve yöntemleri
8 Vize
9 Rezonans tür ve yöntemleri
10 Dil ve Türkiye Türkçesi
11 Ses hastalıkları
12 Ses sağlığı ve korunması
13 Uygulanabilecek örnek egzersiz ve çalışmalar
14 Final
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sesin oluşumu,anatomisi ve fizyolojisi,özelllikleri hakkında farkındalık sağlayabilme.
2 İnsan sesinde meydana gelen hastalıklar hakkında bilgi sahibi olma.
3 Sesin sağlıklı bir şekilde kullanımı,korunması konusuna hakim olabilme.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
2 Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4 Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5 Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
6 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
7 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
8 Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
9 Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 8 32
Sunum / Seminer hazırlama 8 2 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 6 8 48
Toplam iş yükü     193
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar