Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇEVRE EĞİTİMİ Birinci Düzey FBÖ 405 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SİBEL SARAÇOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Sibel SARAÇOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Temel çevre kavramlarını açıklamak, çevreyi oluşturan unsurlar ve çevre sorunları hakkında farkındalık yaratmak, çevre bilinci ve duyarlılığını sağlamak, çevreye ilişkin olumlu tutum ve davranış değişikliği kazandırmak.
Dersin Tanımı Temel ekolojik kavram ve ilkeler, ekosistemler, besin zincirleri, besin ağı, habitat, rekabet; simbiyoz ve ortak yaşam, enerji akışı, maddenin dolaşımı, nüfus artışı, ekolojik etki, erozyon, toprak ve su kaynakları, çevre bilinci, dünyada çevre bilinci ile ilgili çalışmalar, kurum ve kuruluşlar; İlköğretim programlarında çevre eğitimi.

Dersin İçeriği
1 Çevre Bilimine Giriş
2 Ekosistemin Cansız Unsurları
3 Ekosistemin Canlı Unsurları
4 Enerji Akışı ve Madde Döngüleri
5 Çevre Biliminin Temel İlkeleri
6 Çevre Sorunları
7 Hava Kirliliği
8 Su Kirliliği
9 Toprak Kirliliği
10 Gürültü Kirliliği
11 Atıklar
12 Radyoaktif Kirlilik
13 Çevre Koruma ve Sürdürülebilirlik
14 Çevre Eğitimi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 • Çevre bilinci kazanmak,
2 • Çevre duyarlığını artırmak,
3 • Çevre sorunları farkındalığı kazanmak,
4 • Doğaya yakınlaşmak,
5 • Olumlu davranış değişiklikleri kazanmak,
6 • Problem çözme becerisi geliştirmek,
7 • Neden sonuç ilişkisi kurmak
8 • Takım çalışmasına yatkınlık kazanmak
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     81
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar • M. Aydoğdu, K. Gezer, 2006. Çevre Bilimi, Anı Yayıcılık, Ankara. • H. Ertürk, 1998. Çevre Bilimlerine Giriş, Vipaş, Bursa.

Ders İle İlgili Dosyalar