Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEMEL BİLGİSAYAR BİLİMLERİ İkinci Düzey ENF 101 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET SAY
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi AHMET SAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Ahmet Enes URAY Arş. Gör. Özge DOĞANAY
Dersin Veriliş Şekli Laboratuvarda;teorik ve uygulamalı.
Dersin Amacı Fakülte ve yüksek okullarda bilinmesi gereken Bilgisayar kullanımını öğretmek.
Dersin Tanımı Windows''un office uygulamaları, Word ,Excel,Paint,Power point kullanımı.

Dersin İçeriği
1 GENEL BİLGİLER, BİLGİSAYARIN TANIMI, ÖZELLİKLERİ VE TEKNOLOJİSİ.
2 BİLGİSAYARIN TEMEL KAVRAMLARI VE İŞLEYİŞİ.
3 BİLGİSAYARIN DONANIM YAPISI VE YAZILIM KAVRAMLARI
4 DONANIM BİRİMLERİNİN GÖREVLERİ
5 MICROSOFT WINDOWS XP, MASAÜSTÜ NÜN KULLANIMI
6 PENCERELER VE İLETİŞİM KUTULARI, KISAYOL KULLANIMI,GENEL WINDOWS İŞLEMLERİ.
7 MICROSOFT WORD, DOSYA VE KLASÖR İŞLEMLERİ. METİN VE TABLO İŞLEMLERİ.
8 ÇİZİMLERLE ÇALIŞMA, SAYFA BİÇİMLENDİRME.
9 SINAV
10 MICROSOFT EXCEL, ÇALIŞMA SAYFASI VE HÜCRELERİ TANIMA, VERİ GİRİŞİ.
11 TEMEL MATEMATİKSEL İŞLEMLER, FORMÜL OLUŞTURMA.
12 HÜCRE BİÇİMLENDİRME, GRAFİK OLUŞTURMA VE ÇIKTI ALABİLME.
13 MICROSOFT POWERPOİNT, İŞLEYİŞ VE AMAÇLARI.
14 SLAYTLAR OLUŞTURMA VE SUNU HAZIRLAYABİLME.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yaşamın içinde, bilgisayar kullanımının önemi anlatıldı.
2 Bilgisayar Programlama dillerinden kısaca bahsedildi.
3 Windows un office uygulamaları.
4 Word uygulamaları
5 Excell çeşitli alanlarda program yaptırıldı.
6 Powerpoint uygulamalarından her tür ve alanda sunular hazırlatıldı.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 1 5
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     58
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Bilgisayar ve İnternet, Akademisyen yayınları,HASAN ÇEBİ BAL, 10. Baskı
Yardımcı Kaynaklar Bilgisayar kullanımı ile ilgili tüm İnternet siteleri.

Ders İle İlgili Dosyalar