Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KUR'AN'DA ANA KONULAR Birinci Düzey TİB105 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HASAN İSLAM SAK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ERDOĞAN PAZARBAŞI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Kur’an’ın temel özelliklerini, muhtevasını ve ana hedeflerini doğru bilme, anlama ve anlatmaya çalışmak. Kur’an’ın Allah, peygamberlik, insan, toplum, iman, ibadet, ahlak, evren, ahiret ve diğer inanç sahiplerine ilişkin konularını genel hatlarıyla öğretmeğe çalışmak.
Dersin Tanımı Kur''ân''ın temel konularının tesbit edildiği ve bu konuların genel hatları ile öğrenildiği derstir.

Dersin İçeriği
1 Kur’an’ın mahiyeti ve muhtevası.
2 Yaratılış
3 Tevhid (Allah’ın birliği), iman, inkâr, şirk ve ilgili kavramlar
4 Melekler, Peygamberlik, vahiy, Tevrat, İncil, Zebur ve Kur’an
5 Temizlik, Namaz
6 Sosyal yardımlaşma
7 Hac, oruç, dua
8 Aile ve toplum
9 Eğitim, ilim, ilim adamı
10 Savaş, barış, kölelik
11 Peygamber kıssaları
12 Diğer din mensuplarıyla ilişkiler
13 Hukuk, adalet, cezalar
14 Ahiret hayatı (Cennet, Cehennem, azap ve mükâfat)
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kur’an’ın temel özelliklerini öğrenir.
2 Kur’an’ın, üzerinde en fazla durduğu tevhit ( Allah’ın birliğini kabul etme) inancının önemini ve gerekliliğini kavrar.
3 Peygamberliğin gerekliliğini ve insan hayatına kazandırdıklarını öğrenir. İnsanın yaratılışını, yaratılış gayesini ve temel niteliklerini kavrar.
4 Toplumsal hayatın çeşitli yönleri hakkında bilgi sahibi olur. İman, ibadet ve ahlak konuları hakkında doğru bilgi sahibi olur. Bu konuları Kur’an ışığında değerlendirme kriterlerini elde eder.
5 Evren, evrendeki varlıklar ve bu varlıkların düzeni ve yaratılış amaçlarını öğrenir.
6 Kur''ân ayetlerine parçacı yaklaşımın tehlikelerini öğrenir ve bütüncül bakış açısı geliştirir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur,
3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir,
6 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir,
7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır,
8 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir,
9 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır,
10 İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur,
11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular,
12 Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular,
13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır,
14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir,
15 Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir,
16 Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur,
17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar,
18 Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser,
19 Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur,
20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 1 4
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     60
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kur''ân-ı Kerîm
Yardımcı Kaynaklar Kur''an''ın Ana Konuları, M. Said Şimşek; Ana Konularıyla Kur''an, Fazlur Rahman; Kur''ân''da Ana Konular, Muhsin Demirci

Ders İle İlgili Dosyalar