Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK HALK MÜZİĞİ KULAK EĞİTİMİ VE SOLFEJ V İkinci Düzey GTM 427 7 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MEHMET ATEŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MEHMET ATEŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Türk Halk Müziği Solfeji ve Kuramı ile ilgili orta ve ileri bilgileri oluşturmak.
Dersin Tanımı Geleneksel Türk Halk Müziği Nazariyatı hakkında bilgiler, Diziler, usuller ve bunların uygulama biçimlerini kapsar.

Dersin İçeriği
1 Dersle iligili işleyiş hakkında bilgi verilmesi, Dersle ilgili sunum, proje ve konuların belirlenmesi
2 Solfej Çalışması
3 Dikte çalışması
4 Sunum haftası
5 Solfej Çalışması
6 Türk Halk Müziği içerisinde sözel içeriğinde kullanılan Halk Edebiyatındaki bazı terimler
7 Dikte Çalışması
8 VİZE HAFTASI
9 VİZE HAFTASI
10 Sunun Haftası
11 Eser Analizi
12 Solfej Çalışması
13 Dikte Çalışması
14 Solfej ve enstruman la eser icrası
15 Solfej ve Dikte Çalışması
16 FİNAL HAFTASI
17 FİNAL HAFTASI
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türk Halk Müziğinde Yöresel ağız,şive ve dil özelliklerini öğrenir.
2 Türk Halk Müziğinde ki ileri düzey solfej çalışması yapılır
3 Türk Halk Müziğinde kullanılan makam dizilerinden dikte çalışması yapılır
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırmanın gerekliliğini kavrama konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
2 ilimsel araştırma metotlarını inceleme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
3 Bilimsel araştırma metotlarını uygulayabilme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
4 Sunu hazırlama metotlarını edinme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
5 Makale hazırlama teknikleri konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
6 Yüksek lisans tezi yazma teknikleri konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     60
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı TRT THM Repertuarı Emnalar, A , (1998) Tüm Yönleriyle Türk Halk Müziği ve Nazariyatı, Ege Üniversitesi Basımevi,ISBN: 975-96687-0-X Izmir Akdoğu, O , (2003) Türk Müziği’nde Türler ve Biçimler, ISBN: 975-95066-0-2, Izmir Altınay, R , (2004) Cumhuriyet Döneminde Türk Halk Müziği, Meta Basım Matbaacılık Hizmetleri, Izmir Özbek, M , (1981) Folklor ve Türkülerimiz, Ötüken Neşriyat A.Ş, ISBN: 975-437126-1, İstanbul
Yardımcı Kaynaklar Büyükyıldız, Z, (2009) Türk Halk Müziği – Ulusal Türk Müziği, Papatya Yayıncılık Eiğitim, ISBN: 978-605-4220-04-5, İstanbul

Ders İle İlgili Dosyalar