Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DEPREME DAYANIKLI YAPI TASARIMI Birinci Düzey İNŞ 420 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. TAMER DİRİKGİL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Haftada iki saat teorik anlatım.
Dersin Amacı Dersin amacı; öğrencilere deprem esnasında oluşan yükler, yapılarda deprem etkisi nedeniyle meydana gelen hasarların nedenleri ve ülkemizde uygulanan deprem yönetmeliği konusunda bilgi kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Depremin tanımı ve oluşumu, depreme dayanıklı yapı tasarımı felsefesi, deprem etkisinde betonarme yapı elemanlarının davranışı, taşıyıcı sistem seçiminde dikkat edilecek hususlar, yapıların depremde hasar görmesinin nedenleri, tasarım ve uygulamada yapılan hatalar, deprem yönetmeliğinin incelenmesi, süneklik kavramı ve sünek yapı tasarımı, düzensiz binalar, elastik deprem yüklerinin tanımlanması, yer değiştirmelerin sınırlandırılması, deprem derzleri, doğrusal olmayan davranış, taşıyıcı elemanın deprem hasar sınr bölgeleri ve taşıyıcı sistemin deprem performans düzeyleri.

Dersin İçeriği
1 Depremin tanımı ve oluşumu, depreme dayanıklı yapı tasarımı felsefesi
2 Depremin tanımı ve oluşumu, depreme dayanıklı yapı tasarımı felsefesi
3 Deprem etkisinde betonarme yapı elemanlarının davranışı, taşıyıcı sistem seçiminde dikkat edilecek hususlar
4 Deprem etkisinde betonarme yapı elemanlarının davranışı, taşıyıcı sistem seçiminde dikkat edilecek hususlar
5 Deprem etkisinde betonarme yapı elemanlarının davranışı, taşıyıcı sistem seçiminde dikkat edilecek hususlar
6 Yapıların depremde hasar görmesinin nedenleri, tasarım ve uygulamada yapılan hatalar
7 Yapıların depremde hasar görmesinin nedenleri, tasarım ve uygulamada yapılan hatalar
8 Deprem yönetmeliğinin incelenmesi
9 Süneklik kavramı ve sünek yapı tasarımı
10 Süneklik kavramı ve sünek yapı tasarımı
11 Düzensiz binalar, elastik deprem yüklerinin tanımlanması, yer değiştirmelerin sınırlandırılması
12 Deprem derzleri, doğrusal olmayan davranış
13 Taşıyıcı elemanın deprem hasar sınr bölgeleri ve taşıyıcı sistemin deprem performans düzeyleri
14 Taşıyıcı elemanın deprem hasar sınr bölgeleri ve taşıyıcı sistemin deprem performans düzeyleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Deprem esnasında oluşan yükler,
2 Yapılarda deprem etkisi nedeniyle meydana gelen hasarların nedenleri,
3 Ülkemizde uygulanan deprem yönetmeliği ve depreme dayanıklı taşıyıcı sistem tasarımı konusunda bilgi kazanırlar.
4 Taşıyıcı sistem tasarımı
5 Depreme dayanıklı yapı tasarımı ve detayları
6 Yapıların deprem performansının incelenmesi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Korece okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini temel ve/veya ileri düzeyde geliştirir. ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Korece dil yeterliğini kazanır.
2 Kore Edebiyatı''na ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Kore dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dil bilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlam bilim, biçem bilim, söylem bilim ve derlem bilim konularında yetkinlik kazanır.
4 Korece''den Türkçe''ye, Türkçe''den Korece''ye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe ulaşır.
5 Alanıyla ilgili en son teknolojileri öğrenir. Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde Korece alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur.
6 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliği kazanır.
7 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
8 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanır. Disiplinlerarası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje, inovasyon çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 7 2 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 7 1 7
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 6 3 18
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 6 3 18
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     77
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Deprem Yönetmeliği, 2007.
Yardımcı Kaynaklar Altun, F., Depreme dayanıklı yapı tasarımı ders notları, 2011.

Ders İle İlgili Dosyalar