Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI III Birinci Düzey TIB 813 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri TİK RAPORUNUN TEZ İZLEME KOMİTESİ TARAFINDAN ONAYLANMASI GEREKİR
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HALİT CANATAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF.DR.HAMİYET ALTUNTAŞ, PROF.DR.NURHAN CÜCER, PROF.DR. HALİT CANATAN, PROF.DR.ZUHAL HAMURCU, DOÇ.DR.SERPİL TAHERİ, DOÇ.DR.ELİF FUNDA ŞENER, DOÇ.DR. AHMET EKEN, DR.ÖĞR.ÜYESİ NAZMİYE BİTGEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Pratik
Dersin Amacı TEZ ÇALIŞMASININ AMACI BU ALANDA DOĞRU BİR TEZİN NASIL HAZIRLANDIĞI VE YORUMLANDIĞININ ÖĞRENİLMESİDİR.
Dersin Tanımı LİTERATÜR ARAŞTIRMASI, TEZ YAZILMASI VE TEZ SAVUNMASI

Dersin İçeriği
1 LİTERATÜR TARAMA
2 LİTERATÜR TARAMA VE TEZİ PLANLAMA
3 TEZİN ALT BAŞLIKLARINI BELİRLEME
4 TEZ YAZIM KURALLARININ ANLATILMASI
5 TEZİN YAZIM KURALLARINA GÖRE YAZILMASI
6 TEZİN YAZIM KURALLARINA GÖRE YAZILMASI
7 TEZİN YAZIM KURALLARINA GÖRE YAZILMASI
8 TEZİN YAZIM KURALLARINA GÖRE YAZILMASI
9 TEZ VERİLERİNİN İSTATİSTİKLERİNİN YAPILMASI
10 TEZ İÇİN SONUÇ YORUMLAMA
11 TEZ İÇİN SONUÇ YORUMLAMA
12 TEZİN YAYINA HAZIRLANMASI
13 TEZİN YAYINA HAZIRLANMASI
14 TEZİN YAYINA HAZIRLANMASI
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tez çalışması için literatür taramanın nasıl yapıldığının öğrenilmesi.
2 Literatür taraması sonrası tez konusuna karar verilmesi
3 Tezin alt başlıklarının belirlenirken sınırların oluşturulması
4 Tezin yazımında uyulması gereken kurallar
5 Tez çalışmasında veri istatistiğinin nasıl yapıldığı ve sonuçların nasıl yorumlanması gerektiği
6 Tezin yayına hazırlanması ve aşamaları
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
3 Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
4 Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
5 Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
6 Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
7 Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8 Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
9 Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
10 Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
12 Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
13 Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
14 Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 5 70
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 14 10 140
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 20 280
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 10 140
Toplam iş yükü     630
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar