Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SPOR TESİSLERİNİN PLANLANMASI VE İŞLETİLMESİ Üçüncü Düzey BSB 578 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yrd.Doç.Dr.Aydoğan SOYGÜDEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Spor tesislerinin planlanmaları,spor ile ilintileri,spor tesislerinin spor branşlarına amaçlarına göre sınıflandırılmaları,tesislere işletme ile ilgili uygulamalar
Dersin Tanımı Spor tesislerinin planlamasını yaparak spor işletmeciliği hakkında bilgiler vermek

Dersin İçeriği
1 Spor Tesislerine Genel Bir Bakış
2 Spor Tesis ilişkileri
3 Spor Tesislerinin özellikleri
4 Spor Tesisleri özellikleri
5 Spor Tesislerinin Dizaynı
6 Türkiye''deki Spor Tesislerinin Durumu
7 Türkiye''de Spor Tesisleri Politikaları
8 Ara sınav
9 İşletme ile İlgili Temel Kavramlar
10 Tesis Yönetimi
11 Tesislere Göre Yönetim
12 Üretim
13 Pazarlama
14 Personel
15 Halkla İlişkiler ve Sponsorluk
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Spor tesislerindeki teknolojileri takip etmek
2 Çeşitli spor tesislerini bilmek ve tesisler ile ergonomi ilişkisini bilmek
3 Yönetimin süreçlerini bilmek
4 Spor tesislerini tanımak
5 Spor Sektörünün çeşitli boyutlarını bilmek
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
2 Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
3 Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
4 Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
5 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
6 En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
7 Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 3 5 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 5 5
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 5 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 2 10 20
Araştırma 2 10 20
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ekenci G.,F.İmamoğlu,Spor İşletmeciliği 1999 Ankara Kompenen Benard,Atatürk http://bys.marmara.edu.tr/Ogrenci/Ogr0223/Default.aspx?MufredatID=460&DersID=16961Olimpiyat Stadı Çalışmaları,1999 İstanbul
Yardımcı Kaynaklar Sports Facilities and Technologies,Peter Culley,John Pascoe,2009

Ders İle İlgili Dosyalar