Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİFERANSİYELLENEBİLİR MANİFOLDLAR-II Birinci Düzey MAT 566 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. NAZMİYE ALEMDAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Lie Grupları ve Lie Grupoidleri hakkında temel kavramları ve konuları vermektir.
Dersin Tanımı Lie Grupları, Lie Gruplarının Bazı Topolojik Özellikleri, Lie Alt Grupları, Bir Lie Grubunun Lie Cebiri, Lie Alt Gruplar ve Lie Cebirler, Bir Lie Grubu için Üstel Dönüşüm, Bir Lie Grubunun Bir Özel Haritası, Kapalı İrtibatlı Lie Alt Gruplar, Bir Lie Grubunun Kapalı Alt Grupları, Bir Lie Grubunun Kapalı Alt Grupları, Grupoidler, Morfizmler ve Alt Grupoidler, Diferansiyellenebilme ve Lie Grupoidler, Lie Cebirleri, Bir Diferansiyellenebilir Grupoidin Lie Cebiri

Dersin İçeriği
1 Lie Grupları
2 Lie Gruplarının Bazı Topolojik Özellikleri
3 Lie Alt Grupları
4 Bir Lie Grubunun Lie Cebiri
5 Lie Alt Gruplar ve Lie Cebirler
6 Bir Lie Grubunun Bir Özel Haritası
7 Kapalı İrtibatlı Lie Alt Gruplar
8 Bir Lie Grubunun Kapalı Alt Grupları
9 Grupoidler
10 Morfizmler
11 Alt Grupoidler
12 Diferansiyellenebilme ve Lie Grupoidler
13 Lie Cebirleri
14 Bir Diferansiyellenebilir Grupoidin Lie Cebiri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Lie grupları hakkında bilgi edinme
2 Lie alt grupları hakkında bilgi edinme
3 Lie grubunun Lie cebiri hakkında bilgi edinme
4 Grupoidler hakkında bilgi edinme
5 Lie grupoidi hakkında bilgi edinme
6 Lie Cebirleri hakkında bilgi edinme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
2 Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
3 Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
4 Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
5 Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
6 Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
7 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
8 Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
9 Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
10 Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
11 Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
12 Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
13 Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
14 Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
15 Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 4 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 4 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 7 2 14
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Brickell, F., Clark, R. S.,Differentiable Manifolds, Van Nostrand Reinhold Company London, 13-33, 1976.
Yardımcı Kaynaklar 1) Chevalley, C., Theory of Lie Groups, Princeton University Press, 1946. 2) Mackenzie, K., Lie Groupoids and Lie Algebroids in Differential Geometry, London

Ders İle İlgili Dosyalar