Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EKO KARDIYOGRAFI İkinci Düzey VCR 528 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik olarak haftada 2 saat anlatılacaktır
Dersin Amacı Kardiyolojik hastalıkların tanısı için gerekli olan ekokardiyografiden yararlanmak
Dersin Tanımı Bu derste ekokardiyografi anlatılmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Ekokardiografinin tanımı
2 Ekokardiyografi cihazının tatımı ve kullanımı
3 Ekokardiyografi cihazının tatımı ve kullanımı
4 Ekokardiyografi cihazının tatımı ve kullanımı
5 Ekokardiyografi hangi hastalıklarda kullanılır
6 Ekokardiyografi hangi hastalıklarda kullanılır
7 Ekokardiyografi hangi hastalıklarda kullanılır
8 Ekokardiyografi hangi hastalıklarda kullanılır
9 Ekokardiyografinin değerlendirilmesi
10 Ekokardiyografinin değerlendirilmesi
11 Ekokardiyografinin değerlendirilmesi
12 Ekokardiyografinin değerlendirilmesi
13 Ekokardiyografinin değerlendirilmesi
14 Ekokardiyografi cihazının tatımı ve kullanımı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ekokardiografinin tanımı
2 Ekokardiyografi cihazının tatımı ve kullanımı
3 Ekokardiyografi cihazının tatımı ve kullanımı
4 Ekokardiyografi hangi hastalıklarda kullanılır
5 Ekokardiyografinin değerlendirilmesi
6 Ekokardiyografi cihazının tatımı ve kullanımı
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
2 Bilimsel bakışa sahip olur,
3 insan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olur ve buna uygun davranır,
4 Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
5 Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanır
6 Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütme becerisini kazanır,
7 Bilimsel yenilikleri takip eder,
8 Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
9 Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
10 Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
11 Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Nyland TG, Mattoon JS (1995) Veterinary Diagnostic Ultrasonography, WB Saunders, USA.
Yardımcı Kaynaklar Dominique P, D’Anjou M. (2013) (İntaş, DS: Çeviri editörü) Küçük Hayvan Ultrasonografi Atlası, Medipress Matbaacılık, Malatya.

Ders İle İlgili Dosyalar