Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE ALTERNATİF ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI Üçüncü Düzey TEA 606 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ALİ GÖÇER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teori, araştırma, inceleme ve tartışma
Dersin Amacı Bu dersi alanları Türkçe eğitimi alanında alternatif ölçme ve değerlendirme uygulamaları ve araçları konusunda donanımlı kılmak.
Dersin Tanımı Türkçe eğitiminde alternatif ölçme ve değerlendirme uygulamaları konusunda araştırma ve incelemelerde bulunmak.

Dersin İçeriği
1 Öğrencilerle buluşma ve dönemin planlanması
2 Türkçe eğitimi alanında alternatif ölçme ve değerlendirme uygulamalarına giriş
3 Türkçe eğitimi alanında alternatif ölçme ve değerlendirme uygulamaları çerçevesinde genel görünüm
4 Türkçe eğitimi alanında alternatif ölçme ve değerlendirme uygulamaları çerçevesinde genel görünüm
5 Türkçe eğitimi alanında alternatif ölçme ve değerlendirme araçları: portfolyo
6 Türkçe eğitimi alanında alternatif ölçme ve değerlendirme araçları: Puanlama ölçekleri
7 Türkçe eğitimi alanında alternatif ölçme ve değerlendirme araçları: Performans değerlendirme
8 Türkçe eğitimi alanında alternatif ölçme ve değerlendirme araçları: Proje çalışmaları
9 Türkçe eğitimi alanında alternatif ölçme ve değerlendirme araçları: Kavram haritaları
10 Türkçe eğitimi alanında alternatif ölçme ve değerlendirme araçları: Görüşme (Mülakat) ve Gözlem
11 Öğrenen özerkliğine dayalı ölçme ve değerlendirme (öğrencilerin değerlendirme sürecine katılması)
12 Geleneksel ölçme ve değerlendirme teknikleri
13 Geleneksel ölçme ve değerlendirme: yazılı sınavlar, soru çeşitleri...
14 Dönemin değerlendirilmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi alanları Türkçe eğitimi alanında ölçme ve değerlendirme konusunda düzenlemeler yapacak ve yürütecek, ölçme araçları geliştirip uygulayacak ve sonuçları yorumlayabilecek bir anlayışa ulaştırmak.
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2 Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3 Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak.
4 Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
5 Yüksek Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6 Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7 Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 12 144
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Göçer, Ali (2014). Türkçe Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
Yardımcı Kaynaklar Dersle ilgili yayımlanmış Makaleler...

Ders İle İlgili Dosyalar