Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MEDYA İŞLETMECİLİĞİ Birinci Düzey URTS 431 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HÜLYA ÖZTEKİN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. HÜLYA ÖZTEKİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Konferans
Dersin Amacı Öğrencilerin medya işletmelerinin ve medya sektörünün yapısını ve işleyişini öğrenmelerini, anlamalarını ve analiz etmelerini sağlamak.
Dersin Tanımı Bir işletme türü olarak medya işletmelerinin, organizasyon yapılarının, işleyiş biçimlerinin, fonksiyonlarının incelendiği, diğer işletme türlerinden farklı yönlerinin anlatıldığı derstir.

Dersin İçeriği
1 İşletme ve medya kavramlarının incelenmesi
2 İşletme ve medya işletmelerinin temel faaliyet alanları, ihtiyaç ve istek kavramları, arz ve talep kavramları, tüketim ve tüketici kavramları, ürün ve hizmet kavramları ile ilgili değerlendirmeler
3 İşletmelerin amaçları, işletmelerin çevre ile ilişkileri, sorumlulukları
4 Türkiye''de medya ekonomisi
5 Medya işletmeciliği ile ilgili temel yaklaşımlar
6 Medya işletmelerinde yönetim ve yönetimin fonksiyonları
7 Medya işletmelerinde planlama, örgütleme
8 Medya işletmelerinde örgütlenme modelleri
9 Medya işletmelerinde yürütme, koordinasyon ve denetim
10 Medya işletmelerinde üretim kavramı ve üretim faktörleri
11 Medya işletmelerinde ürün ve üretim yönetimi
12 Medya işletmelerinde pazarlama
13 Medya İşletmelerinde pazar araştırmaları ve izleyici ölçümleri
14 Reklam kavramı ve reklam türleri
15 Medya işletmelerinde finans ve medya ekonomisi
16 Medya işletmelerinde insan kaynakları ve işgücü
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Medya işletmelerinin yapısını ve işleyişini öğrenir.
2 Medya işletmelerinin, diğer işletme türlerinden ayrılan özelliklerini öğrenir.
3 Kamusal ve ticari medya işletmelerinin organizasyon yapısını ve yönetim biçimlerini öğrenir.
4 Medya işletmelerinin üretim süreçlerini ve bu süreçlerin işleyiş mantığını anlar.
5 Program, reyting, reklam ilişkisini ve bu ilişkinin özellikle televizyon sektörünü nasıl şekillendirdiğini kavrar.
6 Medya ekonomisinin ve medya endüstrisinin yapısını ve işleyişini eleştirel bir perspektifle değerlendirme imkanı bulur.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri öğrenebilme
2 Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kullanma becerisi kazanma
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri uygulayabilme becerisi kazanma
4 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisi kazanma
5 Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanma
6 Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanma
7 Ülkemizde ve Dünyada Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisi kazanma
8 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenileme ve geliştirme becerisi kazanma
9 Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisi kazanma
10 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunlara çözüm üretebilmeye yönelik araştırma - geliştirme projelerinde yer alabilecek bilgi ve beceriye sahip olma
11 Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olma
12 Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilme
13 Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olma
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   20
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   20
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   80
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Orhan Baytar, Teorik ve Pratik Açıdan Medya Ekonomisine Bakış. Çizgi Kitabevi. Işık Özkan, Radyo Televizyon İşletmeciliği. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yay. Semra Atılgan, Basın İşletmeciliği. İstanbul: Beta. Güneş Berberoğlu, Basın Yayın İşletmelerinin Organizasyon Yapıları ve Yönetim Şekilleri. İstanbul: Gazeteciler Cemiyeti Yayınları.

Ders İle İlgili Dosyalar