Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HASARSIZ KONTROL YÖNTEMLERİ İkinci Düzey UGMB 301 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ FİGEN KÖKLÜ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr.Öğr.Üyesi ADEM KARCI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Uygulama-Alıştırma, Gözlem ve Gösterme
Dersin Amacı Öğrencilerin hasarsız kontrol yöntemleri hakkında genel bilgi sahibi olması, uçak bakımında hasarsız kontrol yöntemlerinin uygulanmasını öğretmek ve uygulatmaktır.
Dersin Tanımı Hasarsız kontrol yöntemleri ve uçak bakımında uygulamaları

Dersin İçeriği
1 Hasarsız kontrol yöntemlerinin tanımı
2 Uçak bakımında tahribatsız kontrolün önemi
3 Süreksizlik ve hasar tipleri
4 Gözle ve optik cihazlarla kontrol
5 Sıvı penetran kontrol metodu
6 Manyetik parçacık kontrol metodu
7 Eddy current kontrol metodu
8 I. Ara sınav
9 Ultrasonik kontrol metodu
10 Ultrasonik kontrol metodu
11 Radyografik kontrol ve radyografik film çözümleme
12 Uçak elemanlarının tahribatsız kontrolü
13 Kaynak bağlantısının tahribatsız kontrolü
14 Cıvata ve perçin bağlantısının tahribatsız kontrolü.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersin sonunda öğrenci hasarsız kontrol yöntemlerini tanımlar ve sınıflandırır.
2 Hasarları analiz eder. Süreksizlikleri karakterize eder.
3 Uygun tahribatsız muayene yöntemini seçer.
4 Gözle ve optik cihaz ile kontrol tekniğini uygular.
5 Uçak bakımında tahribatsız kontrolün tercih nedenlerini söyler.
6 Tahribatsız kontrolün kalitesini tanımlar. Sıvı penetran tekniğini uygular.
7 Ekip çalışması yapmayı öğrenir. Uçak bakım dokümanlarını kullanmayı öğrenir.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
16 Akademik dünyayı tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 4 8
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 4 1 4
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     91
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Peter J. Shull, Nondestructive Evaluation: Theory, Techniques, and Applications, 2002
Yardımcı Kaynaklar -TTS Modül 7.18

Ders İle İlgili Dosyalar