Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİYOMEDİKALDE İSTATİSTİKSEL SİNYAL İŞLEME Üçüncü Düzey BMM 614 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. FATMA LATİFOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı İstatistiksel Süreçler ve Biyomedikal Sinyallerin İstatistiksel olarak işlenmesinde bilgi sahibi olmak
Dersin Tanımı Rastgele süreçlerin öğrenilmesi ve İstatistiksel analiz gerçekleştirilmesi

Dersin İçeriği
1 Ayrık Zamanlı Sinyaller ve Sistemler: Temel Sistem Özellikleri, Lineer Zamana Göre Değişmeyen Sistemler
2 Ayrık Zamanlı Sinyaller ve Sistemler:Sabit Katsayılı Lineer Fark Denklemleri
3 Ayrık Zamanlı Sinyaller ve Sistemler: Z Dönüşümü ve Uygulamaları
4 Lineer Cebir Uygulamaları: Lineer Bağımsızlık, Alt Uzaylar
5 Lineer Cebir Uygulamaları:Öz değerler, Öz vektörler
6 Rastgele Değişkenler, Olasılık Yoğunluk Fonksiyonu, Ortogonal Rastgele Değişkenler
7 Rastgele Değişkenler, En küçük Kareler Yaklaşımı, Rastgele Süreçler
8 Rastgele Süreçlerde Filtreleme, Spektral faktorizasyon
9 Özyinelemeli Kayan ortalamalı, Özyinelemeli, Kayan Ortalamalı Rastgele Süreçler
10 Sinyal Modelleme; Pade, Prony Yaklaşımı
11 Stokastik Modeller, Özyinelemeli Kayan Ortalamalı Modeller
12 Wiener Filtreleme
13 Parametrik Olmayan Güç Spektrum Tahmini
14 En Küçük Kareler Filtreleme ve Tahmin Yöntemi
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Durağan ve durağan olmayan süreçleri öğrenme
2 İstatistiksel analiz hakkında bilgi sahibi olma
3 Tahmin teorisini tanıma ve istatistiksel sinyal işlemeyi öğrenme
4 Sinyal Modelleme ve stokastik model oluşturma
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Öğrencinin seçtiği derslerde ayrıntılı ve derinlemesine bilgi sahibi olmaktadır
2 Mezunlar Kamu Hukuku Doktoru Ünvanı almaktadır
3 Eğitim süresince elde edilen bilgiler öğrencilere mesleklerine katkı sağlamaktadır
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 15 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 24 24
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 24 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1- Statistical Signal processing and Modelling, Monson H. Hayes, Johm Wiley, 1996 2- Statistical and Adaptive Signal Processing: Spectral Estimation, Signal Modeling, Adaptive Filtering and Array Processing, Dimitris Manolakis, Vinay K. Ingle, Stephen M. Kogon, 2005.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar