Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KAN, TRANSPORT PROTEİNLERİ VE İMMÜN SİSTEM Birinci Düzey BİK 513 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. ESER KILIÇ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF.DR. ESER KILIÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ANABİLİM DALINDAKİ ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DOKTORLAR
Dersin Veriliş Şekli TEORİK
Dersin Amacı KANIN YAPISINI OLUŞTURAN TÜM ŞEKİLLİ ELAMANLARIN YAPI VE FONSİYONUNU, TRANSPORT PROTEİNLERİNİ VE İMMUN SİSTEM MEKANİZMALARINI VE FONKSİYONU ÖĞRENMEK.
Dersin Tanımı KAN, TRANSPORT PROTEİNLERİ VE İMMUN SİSTEM.

Dersin İçeriği
1 KANIN YAPISI VE FONSKİYONU GİRİŞ
2 KAN NUMUNELERİNİN ALIMI VE KAN SAYIMI
3 ANTİKOAGÜLANLAR
4 ERİTROSİTLER YAPI VE KLİNİK ÖNEMİ
5 LÖKOSİTLER SINIFLANDIRILMASI, YAPISI VE KLİNİK ÖNEMİ
6 PIHTILAŞMA FAKTÖRLERİ VE PIHTILAŞMA MEKANİZMASI
7 KAN PROTEİNLERİ,SINIFLANDIRILMASI, YAPI VE FONKSİYONLARI
8 İMMUN SİSTEME GİRİŞ
9 İMMUN SİSTEMDE ETKİN OLAN YAPILAR SINIFLANDIRILMASI VE FONKSİYONLARI
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 KANIN YAPISI VE FONSKİYONUNU ÖĞRENMEK
2 KAN NUMUNELERİNİN ALIMI SIRASIDA DİKKAT EDİLECEK NOKTALARI VE KAN SAYIMINI ÖĞRENMEK
3 ANTİKOAGÜLANLAR NELERDİR, ETKİ MEKANZİMALRI VE YAPILAN TESTE ETKİLERİ NASILDIR ÖĞRENMEK
4 ERİTROSİTLER YAPI VE KLİNİK ÖNEMİNİ ÖĞRENMEK
5 LÖKOSİTLER SINIFLANDIRILMASI, YAPISI VE KLİNİK ÖNEMİNİ ÖĞRENMEK.
6 PIHTILAŞMA FAKTÖRLERİ VE PIHTILAŞMA MEKANİZMASINI ÖĞRENMEK
7 KAN PROTEİNLERİ,SINIFLANDIRILMASI, YAPI VE FONKSİYONLARINI AÇIKLAYABİLMEK.
8 İMMUN SİSTEMİN GENEL YAPISINI VE ETKİLİ ORGANLARI TANIMAK.
9 İMMUN SİSTEMDE ETKİN OLAN YAPILARIN SINIFLANDIRILMASINI VE FONKSİYONLARI KARŞILAŞTIRMALI OLARAK ÖĞRENMEK.
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Japonca okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Japonca dil yeterliğini kazanır.
2 Japon Edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Japon dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, konularında yetkinlik kazanır.
4 Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5 Dilbilgisi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
6 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
7 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
8 Disiplinler arası bilgi birikim ve bakış açısı kazanır. Dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinler arası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Edebiyat kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
12 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
13 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 4 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 5 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1-Tietz NW, (1995), Clinical Guide to Laboratory Tests, W.B.Saunders Company, Philadelphia. 2-Tietz KLİNİK KİMYADA TEMEL İLKELER. Editörleri: Carl A. Burtis, Edward R. Ashwood. Beşinci Baskıdan Çeviri. Çeviri Editörü: Prof.Dr. Diler Aslan. Palme Yayıncılık. Ankara-2005. 3-Bishop ML, Duben-Engelkirk JL, Fody EP, (2000), Clinical Chemistry Principles, Procedures, Correlations, Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia. 4-Kaplan, L. A., Pesce, A. J. (1996) Clinical Chemistry, Theory, Analysis, Correlation., s. 65-82, Mosby, St. Louis, Missouri. 5-Harper’s Biochemistry, RK. Murray, DK. Granner, PA. Mayes, VW Rodwell, a LANGE medical book, 24th Editon, A Simon & Schuster Company,1996. 6-Biochemistry, JM Berg, JL Tymoczko, L Stryer, International editon, 5th Edition, W. H. Freeman and Company, New York, 2002. 7-Biochemistry, AL. Lehninger, The Johns Hopkins University, School of Medicine, 2nd Edition, Worth Publishers New York, 1978. 8-Medical Biochemistry J. Baynes, MH Dominiczak, Harcourt Brace and Company Limited by Mosby 1999. 9-Clinical Diagnosis and Management by Laboratory Methods, JB Henry, W.B. Saunders Company, 20th Edition, 2001. 10-Text Book of Clinical Chemistry, NW Tietz, W.B. Saunders Company,1986. 11-Katz DL, Nutrition in Clinical Practice, Lippincott, Williams, wilkins, Philedelphia, 2005.
Yardımcı Kaynaklar BÜTÜN BİYOKİMYA VE KLİNİK BİYOKİMYA KİTAPLARI

Ders İle İlgili Dosyalar