Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İNTERAKTİF BESLENME AKADEMİSİ İkinci Düzey BES 426 7 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Genel akademik not ortalaması 3.0''''ın üzerinde olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Zeynep CAFEROĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Yağmur FIRAT, Arş. Gör. Tutku ATUK
Dersin Veriliş Şekli Öğrencilere beslenme ve diyetetik alanında güncel bir yayına nasıl ulaşacakları, elde ettikleri makaleleri ne şekilde analiz edip sonuçları nasıl yorumlayacakları anlatılır. Sonrasında her öğrenciden ilgisini çeken bir konuda son 3 yıl içerisinde yapılmış bir araştırma makalesini analiz edip sunması istenir. Her öğrenci sunumunu yaptıktan sonra, ilgi alanlarına göre küçük gruplar oluşturarak araştırma, derleme veya olgu sunumu makalesi hazırlayacak şekilde yönlendirme yapılır. Her grup ile tercihine yönelik ayrı ayrı görüşmeler yapılarak, bilgilendirme yapılır ve makalesini planlaması ve yayına hazır hale getirmesi sağlanır. Bu aşamalarda öğrenciler için gerekli olabilecek tüm bilgisayar programlarının (SPSS, Endnote vb) kullanımı ders içerisinde anlatılır.
Dersin Amacı 1.Beslenme ve diyetetik alanındaki güncel yayınlara ulaşmak, incelemek ve analiz etmek. 2.Bu alanda bir çalışma planlamak, derleme veya olgu sunumu hazırlamak ve bunları akademik bir yayın haline getirmek.
Dersin Tanımı Beslenme ve diyetetik bilimindeki en güncel konuların tartışıldığı, akademik yayın tarama, değerlendirme ve hazırlamaya ilişkin konuların işlendiği bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Öğrencilere beslenme ve diyetetik alanında güncel bir yayına nasıl ulaşacaklarını anlatmak
2 Öğrencilerin buldukları makaleleri ne şekilde analiz edeceklerini öğretmek
3 Öğrencilerin buldukları makalenin sonuçlarını nasıl yorumlayacaklarını anlatmak
4 Her öğrenciden ilgisini çeken bir konuda son 3 yıl içerisinde yapılmış bir araştırma makalesini analiz edip sunmasının istenmesi
5 Öğrenci Sunumları
6 Öğrenci Sunumları
7 Öğrenci Sunumları
8 Vize Sınavı
9 İlgi alanlarına göre küçük gruplar oluşturarak çalışacakları bir konu seçmelerini sağlamak
10 Öğrencilerin seçtikleri konuda araştırma, derleme veya olgu sunumu makalesi hazırlayacak şekilde yönlendirilmesi
11 Her grup ile seçtiği konuya yönelik ayrı ayrı görüşmeler yapılarak, bilgilendirme yapmak
12 Her grubun makalesini planlamasını ve yayına hazır hale getirmesi sağlamak
13 Makalenin planlanması ve hazırlanması aşamasında öğrenciler için gerekli olabilecek tüm bilgisayar programlarının (SPSS, Endnote vb) kullanımı öğretmek
14 Hazırlanan makalelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi
15 Hazırlanan makalelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilimsel bir makaleye nereden ve nasıl ulaşacağını öğrenir.
2 Bilimsel bir makaleyi okuduğunda, analiz edebilir ve yorumlayabilir.
3 Seçilen bir makaleyi bilimsel ortamda sunmak üzere hazırlama becerisi kazanır.
4 Grup içerisinde uyumlu çalışabilme yeteneği kazanır.
5 Bir araştırmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir.
6 Bir araştırma, derleme veya olgu sunumu makalesinin nasıl bilimsel olarak yayına hazırlandığını öğrenir.
7 Bilimsel bir makale hazırlamak için gerekli olan bilgisayar programlarının kullanımını öğrenir.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 5 1 5
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 1 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 12 12
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 1 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 7 1 7
Toplam iş yükü     52
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Uluslararası dergilerde yayınlanmış beslenme ve diyetetik alanındaki makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar