Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UYGULAMALI EĞİTİM İkinci Düzey B-SRV499 7 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Bu dersin önkoşulu yoktur.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Ali Gökhan Yücel
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Bitirme ödevi danışmanlığı , belirli zaman aralıklarında uzaktan eğitim yöntemi ile gerçekleşecektir.
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere mezuniyetleri öncesinde bitirme tezi yazma veya staj yapma tecrübesi kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Öğrenciler bu ders kapsamında başarılı olmak için bitirme ödevi hazırlamalı veya staj yapmalıdırlar. Bitirme tezi, öğrencilerin ilgi duydukları ve danışmanın da uygun gördüğü iktisat ile ilgili bir alanda araştırma yapıp bir tez sunmalarını kapsayan bir çalışmadır. Stajın amacı öğrencilerin akademik çalışmalarını saha deneyimi ile güçlendirmeleridir. Staj öğrencilerin kariyere yönelik ilgilerini netleştirmeleri için önemli bir fırsattır.

Dersin İçeriği
1 Konu araştırması
2 Konu araştırması
3 Konu belirlenmesi
4 Ön rapor hazırlık
5 Ön rapor hazırlık
6 Ön rapor teslim
7 Tez yazma süreci
8 Tez yazma süreci
9 Tez yazma süreci
10 Tez yazma süreci
11 Tez yazma süreci
12 Tez yazma süreci
13 Tez düzeltme
14 Tez teslim
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Üniversite eğitimlerinde elde ettikleri kuramsal bilginin uygulamaya dönük yansımalarını değerlendirebilecektir.
2 Çeşitli veri tabanları kullanarak alana özgü bilgi kaynaklarına ulaşabilecektir.
3 Edindiği bilgileri resmi bir rapor halinde sunabilecektir.
4 Uygulamada karşılaştığı sorunları çözmek için tek başına ya da takım olarak seçenekler üretebilecektir.
5 Staj yapılan kurum/şirkette birimler arasındaki ilişkileri tanımlayabilecektir.
6 Staj süresi boyunca üniversite eğitiminde verilmemiş yeni bilgi/beceri edinebilecektir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 4 2 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 2 20
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 2 20
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 7 2 14
Toplam iş yükü     156
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yıldız, Rıfat ve Yıldırım, Ertuğrul (2018). Soru Cevap Tekniğiyle Tez Yazma, Makale Hazırlama ve Yayınlama Kılavuzu, 7. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar