Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FİZİKSEL VE KİMYASAL TEMEL İŞLEMLER LABORATUARI Üçüncü Düzey ÇM 313 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili İngilizce/Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HAMDİ MIHÇIOKUR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Dr. Merve TEMİZYÜREK ARSLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ---
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Çevre mühendisliğinde kullanılan temel proseslerin işleyişini ve proses hakkında fikir sahibi olarak deneysel tasarımı uygulamayı öğrenmek.
Dersin Tanımı Bu dersin öğrenilmesini sağlayan çevre mühendisliğinde kullanılan temel proseslerin uygulanması.

Dersin İçeriği
1 LABORATUVAR GÜVENLİĞİ VE UYULMASI GEREKEN KURALLAR
2 LABORATUVAR VE CİHAZ TANITIMI, GRUPLARIN OLUŞTURULMASI
3 OKSİJEN TRANSFERİ VE HAVALANDIRMA
4 KİMYASAL KOAGÜLASYON VE FLOKÜLASYON (JAR TESTİ)
5 KIRILMA NOKTASI KLORLAMASI
6 SERT SULARIN KİREÇ SODA YÖNTEMİ İLE YUMUŞATILMASI
7 REAKSİYON DERECESİ VE HIZ SABİTLERİNİN BULUNMASI
8 PROBLEM SAATİ
9 VAKUM FİLTRASYONU VE ÖZGÜL FİLTRASYON DİRENCİNİN BELİRLENMESİ
10 ADSORPSİYON İZOTERMLERİ
11 İYON DEĞİŞİMİ
12 AKTİF KARBON KOLON ADSORPSİYONU
13 ELEKTROKOAGÜLASYON İLE SULU ÇÖZELTİLERDEN BOYAR MADDELERİN GİDERİLMESİ
14 TELAFİ VE PROBLEM SAATİ
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ders içeriği kapsamında belirtilen oksijen transferi ve havalandırma deneyinin tasarlanması, yapılması ve işleyiş mekanizmalarının öğrenilmesi.
2 Ders içeriği kapsamında belirtilen kimyasal koagülasyon ve flokülasyon (jar testi) deneyinin tasarlanması, yapılması ve işleyiş mekanizmalarının öğrenilmesi.
3 Ders içeriği kapsamında belirtilen kırılma noktası klorlaması deneyinin tasarlanması, yapılması ve işleyiş mekanizmalarının öğrenilmesi.
4 Ders içeriği kapsamında belirtilen sert suların kireç soda yöntemi ile yumuşatılması deneyinin tasarlanması, yapılması ve işleyiş mekanizmalarının öğrenilmesi.
5 Ders içeriği kapsamında belirtilen reaksiyon derecesi ve hız sabitlerinin bulunması deneyinin tasarlanması, yapılması ve işleyiş mekanizmalarının öğrenilmesi.
6 Ders içeriği kapsamında belirtilen vakum filtrasyonu ve özgül filtrasyon direncinin belirlenmesi deneyinin tasarlanması, yapılması ve işleyiş mekanizmalarının öğrenilmesi.
7 Ders içeriği kapsamında belirtilen adsorpsiyon izotermleri deneyinin tasarlanması, yapılması ve işleyiş mekanizmalarının öğrenilmesi.
8 Ders içeriği kapsamında belirtilen iyon değişimi deneyinin tasarlanması, yapılması ve işleyiş mekanizmalarının öğrenilmesi.
9 Ders içeriği kapsamında belirtilen aktif karbon kolon adsorpsiyonu deneyinin tasarlanması, yapılması ve işleyiş mekanizmalarının öğrenilmesi.
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek.
2 Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
3 Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
4 Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek.
5 Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek.
6 Yabancı dil (İngilizce)’de yayınlanan kaynakları okuyup anlayabilme
7 Yerli ve yabancı bilim insanları ile sözlü ve yazılı iletişime geçebilme
8 Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
9 Bilimsel toplantılarda farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili konularda sunum yapabilme
10 Farmakoloji ve toksikolojide kullanılan analitik yöntemleri bilme
11 Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 10 2 20
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     69
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yılmaz MUSLU,Çevre Mühendisliğinde Temel İşlemler ve Prosesler 1. ve 2. cilt, Su vakfı yayınları, 2011.
Yardımcı Kaynaklar Çevre mühendisliğinde temel işlemler, Prof. Dr. İbrahim PEKER,Birsen Yayınevi.

Ders İle İlgili Dosyalar