Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FİZİKSEL VE KİMYASAL TEMEL İŞLEMLER LABORATUARI İkinci Düzey ÇM 313 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili İngilizce/Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HAMDİ MIHÇIOKUR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Dr. Merve TEMİZYÜREK ARSLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ---
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Çevre mühendisliğinde kullanılan temel proseslerin işleyişini ve proses hakkında fikir sahibi olarak deneysel tasarımı uygulamayı öğrenmek.
Dersin Tanımı Bu dersin öğrenilmesini sağlayan çevre mühendisliğinde kullanılan temel proseslerin uygulanması.

Dersin İçeriği
1 LABORATUVAR GÜVENLİĞİ VE UYULMASI GEREKEN KURALLAR
2 LABORATUVAR VE CİHAZ TANITIMI, GRUPLARIN OLUŞTURULMASI
3 OKSİJEN TRANSFERİ VE HAVALANDIRMA
4 KİMYASAL KOAGÜLASYON VE FLOKÜLASYON (JAR TESTİ)
5 KIRILMA NOKTASI KLORLAMASI
6 SERT SULARIN KİREÇ SODA YÖNTEMİ İLE YUMUŞATILMASI
7 REAKSİYON DERECESİ VE HIZ SABİTLERİNİN BULUNMASI
8 PROBLEM SAATİ
9 VAKUM FİLTRASYONU VE ÖZGÜL FİLTRASYON DİRENCİNİN BELİRLENMESİ
10 ADSORPSİYON İZOTERMLERİ
11 İYON DEĞİŞİMİ
12 AKTİF KARBON KOLON ADSORPSİYONU
13 ELEKTROKOAGÜLASYON İLE SULU ÇÖZELTİLERDEN BOYAR MADDELERİN GİDERİLMESİ
14 TELAFİ VE PROBLEM SAATİ
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ders içeriği kapsamında belirtilen oksijen transferi ve havalandırma deneyinin tasarlanması, yapılması ve işleyiş mekanizmalarının öğrenilmesi.
2 Ders içeriği kapsamında belirtilen kimyasal koagülasyon ve flokülasyon (jar testi) deneyinin tasarlanması, yapılması ve işleyiş mekanizmalarının öğrenilmesi.
3 Ders içeriği kapsamında belirtilen kırılma noktası klorlaması deneyinin tasarlanması, yapılması ve işleyiş mekanizmalarının öğrenilmesi.
4 Ders içeriği kapsamında belirtilen sert suların kireç soda yöntemi ile yumuşatılması deneyinin tasarlanması, yapılması ve işleyiş mekanizmalarının öğrenilmesi.
5 Ders içeriği kapsamında belirtilen reaksiyon derecesi ve hız sabitlerinin bulunması deneyinin tasarlanması, yapılması ve işleyiş mekanizmalarının öğrenilmesi.
6 Ders içeriği kapsamında belirtilen vakum filtrasyonu ve özgül filtrasyon direncinin belirlenmesi deneyinin tasarlanması, yapılması ve işleyiş mekanizmalarının öğrenilmesi.
7 Ders içeriği kapsamında belirtilen adsorpsiyon izotermleri deneyinin tasarlanması, yapılması ve işleyiş mekanizmalarının öğrenilmesi.
8 Ders içeriği kapsamında belirtilen iyon değişimi deneyinin tasarlanması, yapılması ve işleyiş mekanizmalarının öğrenilmesi.
9 Ders içeriği kapsamında belirtilen aktif karbon kolon adsorpsiyonu deneyinin tasarlanması, yapılması ve işleyiş mekanizmalarının öğrenilmesi.
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2 Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3 Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
4 Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak
5 Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6 Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7 Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretebilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 10 2 20
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     69
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yılmaz MUSLU,Çevre Mühendisliğinde Temel İşlemler ve Prosesler 1. ve 2. cilt, Su vakfı yayınları, 2011.
Yardımcı Kaynaklar Çevre mühendisliğinde temel işlemler, Prof. Dr. İbrahim PEKER,Birsen Yayınevi.

Ders İle İlgili Dosyalar